گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۶/۲/۲۲

2017-05-13
404 بازدید

  بسم الله الرحمن الرحیم همزمان با نیمه شعبان، خجسته سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حجت ابن الحسن (ع)، نماز جمعه با شکوهی هرچه تمامتر در مسجد جامع میمه  به امامت حجت الاسلام زمانی اقامه شد. امام جمعه محترم بخش خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و با […]

 

IMG_1955

بسم الله الرحمن الرحیم

همزمان با نیمه شعبان، خجسته سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حجت ابن الحسن (ع)، نماز جمعه با شکوهی هرچه تمامتر در مسجد جامع میمه  به امامت حجت الاسلام زمانی اقامه شد.

امام جمعه محترم بخش خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و با تبریک این روز مبارک موضوع خطبه اول خود را به بیان مباحثی پیرامون انتظار و مهدویت اختصاص داد.

ایشان با استناد به روایات و احادیث انتظار را  از بهترین اعمال و یکی از مهمترین مصادیق ایمان به غیب دانستند و  این انتظار ظهور را دلیلی برای امید به آینده و ایمان به خداوند برشمردند و با بیان این حدیث از امام صادق (ع):

IMG_1957

«من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتته جاهلیه:  کسی که بمیرد و نشناسد امام زمانش را همانا با مرگ در جهالت مرده است »  خاطر نشان کردند که شناخت موعود آخر الزمان و حجت بر حق زمان، تکلیف همیشه شیعه اهل بیت است.

مطلع خطبه دوم تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه،برگزاری انتخاباتی سالم،پرهیز از تخریب و انجام تبلیغات درخور شان نامزدهای محترم و دوری از شعار دادن های تهی  با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، از سوی امام جمعه محترم بود.

IMG_1959

که پس از بیان این نکات  ایشان به بیان  مناسبت های پیش رو در هفته جاری پرداخت که از جمله آن ها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد.

۱۵ شعبان  میلاد امام عصر(عج) و تبریک این روز به سربازان گم نام آن حضرت و همچنین روز جهانی مستضعفین .

۲۴ اردیبهشت ماه سالروز صدور فتوای تاریخی میرزای شیرازی مبنی بر حرام بودن استفاده از توتون و تنباکو که باعث لغو قرارداد تنباکو شد.

و فاجعه فرورریختن معدن گلستان و تسلیت به خانواده های داغدار

IMG_1961

 پایان بخش خطبه های این هفته هم بیان این نکته بود که پذیرش سند ۲۰۳۰ یک کاپیتالاسیون فرهنگی و نشان دهنده ضعف مسئولین بوده که خوشبختانه با تدبیر مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان کم کاری و اهمال کاری مسئولین مربوطه جبران شد.