تحلیل حاجی از مناظره ی دوم ؛ روحانی به سیم آخر زد

2017-05-08
208 بازدید

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با انتقاد از مناظره دوم دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: این مناظره حاوی چند نکته اساسی بود از جمله این آقای روحانی در این مناظره به سیم آخر زد. روحانی توانایی دفاع از عملکرد چهارسال گذشته را ندارد/ […]

IMG07392198
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با انتقاد از مناظره دوم دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: این مناظره حاوی چند نکته اساسی بود از جمله این آقای روحانی در این مناظره به سیم آخر زد.

روحانی توانایی دفاع از عملکرد چهارسال گذشته را ندارد/ جز رقیب‌هراسی کار دیگری در مناظره نکردند

وی افزود: به نظر می‌رسد که آقای روحانی نمی‌تواند به‌درستی پاسخگوی عملکرد دولتش در فرصت چهار ساله‌ای که در اختیارش بود باشد ازاین‌رو احساس می‌شود که باید از صحنه کنار برود.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: روحانی در این مناظره به وضعیت امروز کشور بیشتر دامن زد و به سراغ تهدیدی رفت که اگر مردم به من رأی ندهند به گذشته برمی‌گردند در حقیقت روحانی می‌خواست تا آزادی انتخاب و آزاداندیشی که جزو حقوق شهروندی است را با این تهدید از مردم بگیرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر تصریح کرد: رئیس‌جمهور همان واژه رقیب هراسی که یکی از کاندیداها در مناظره به کار برد را در این برنامه دنبال کرد و در تلاش بود تا فضای آرام مناظره و جامعه را بر هم زند.
 سخنان روحانی علیه توانایی موشکی کشور علناً خلاف امنیت ملی است
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: از سوی دیگر شاهد اهانت روحانی به دانشمندان بخش دفاعی و نظامی کشور به‌ویژه موضوع موشکی بودیم نکته حائز اهمیت این است که روحانی حرف‌هایی زد که برخلاف امنیت ملی بود.
وی سال نود و پنج از پرتاب ماهواره فضاپیمای ایران به فضا ممانعت کرد و چندین آزمایش علمی را به این بهانه که ممکن است براساس توافقی که در برجام انجام دادیم امریکایی‌ها ناراحت شوند جلوگیری کرد.
 روحانی وقتی دبیرشورای عالی امنیت ملی بود، خواستار توقف اجرای کرسنت شد/ دروغ گفتند تقصیر دولت قبل است
حاجی دلیگانی تصریح کرد: یکی از کاندیداها در این موارد نسبت ناروایی به کرسنت داد در حالی که این توافق‌نامه دست‌پخت آقای زنگنه و دولت هشتم است که موجب شد منافع ملی برباد رود و متأسفانه هنوز مجامع بین‌الملل ایران را مقصر می‌شناسند این در حالی است که روحانی در مناظره روز جمعه به‌دروغ اعلام کرد دولت نهم مانع این قرارداد شد هر چند اگر این دولت مانع اجرای آن شده باشد باعث افتخار است.
نماینده مردم شاهین‌شهر ادامه داد: این در حالی است که روحانی در دولت هشتم در کسوت دبیر شورای عالی امنیت ملی نامه‌ای مبنی براینکه قرارداد کرسنت به نفع ملت نیست نوشت و تقاضای توقف آن را داشت، این نامه با امضای شخص رئیس‌جمهور فعلی به رئیس‌جمهور وقت نوشته شد که بنده سابقه آن را دارم و چنانچه لازم باشد آن را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد.
 عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه با اشاره به بیانیه جهانگیری دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در این مناظره گفت: آقای جهانگیری سه بار به‌جای اینکه پاسخ مطالب مطرح‌شده را بدهند بیانیه از پیش تنظیم‌شده توسط اصلاح‌طلبان را قرائت کرد در این بیانیه کدهایی به افرادی که در فتنه بودند و علیه منافع نظام اقداماتی انجام داده بودند داده شد و از آنها به نفع انتخاباتشان استفاده می‌کنند.
دولتی‌ها مخالف شفاف‌سازی حقوق دریافتی مسؤلین در برنامه ششم بودند/ هرگز گزارشی درباره حقوق‌های نجومی ارائه نشد
وی با بیان اینکه در مناظره دوم دولت صحبت‌های دروغ دیگری مطرح کرد تصریح کرد: به‌طور مثال روحانی اعلام کرد که قانون شفاف‌سازی و دسترسی اطلاعات را اجرا کردیم که این مسئله کاملاً کذب است حتی در مصوبه‌ای که ما در برنامه ششم توسعه پیشنهاد دادیم مبنی براینکه پرداخت‌های حقوق به مدیران، معاونان و کارکنان دولت بر روی سایتی به‌صورت آنلاین باشد نماینده دولت در کمیسیون تلفیق برنامه بارها بارها مخالفت کرد و از تصویب آن جلوگیری به عمل می‌آورد حتی در صحن علنی علیه این شفاف‌سازی صحبت‌هایی را مطرح کردند و در یک مرحله حتی کلمه دردسر مردم را با نوعی دور زدن که بین دولت و رئیس مجلس انجام شد تلاش کردند تا بردارند در این جا باید از رسانه‌های انقلابی تشکر کنم و علی‌رغم مخالفت دولت این شفافیت در ماده قانونی تصویب شد.
حاجی دلیگانی با اشاره به حقوق‌های نجومی گفت: دولت هم‌چنین درباره حقوق‌های نجومی مطالبی بیان کرد که کاملاً نادرست است چراکه روحانی و وزرایش هرگز گزارشی درباره این برداشت‌ها ارائه ندادند دولت با رفتاری که انجام داد مانع رسیدگی به این پرداخت‌ها و دریافت شد حتی اجازه ندادند در دیوان محاسبات روال عادی این گزارش‌ها طی شود.
 نماینده مردم شاهین شهر تاکید کرد: با رایزنی هایی که پشت پرده بین دولت و رئیس دیوان محاسبات انجام شد اجازه ندادند تا پرداخت های خلاف قانون و ناعادلانه در فرایند رسیدگی دیوان محاسبات قرار گیرد و به صورت خودسر برخی مبالغ که بیشتر مبالغ را از وزارتخانه ها دریافت کرده بودند به حساب آوردند که براساس قانون دیوان حق نداشت این مبالغ را دریافت کند و حسابی را معرفی کردند و این مبالغ را برخلاف قانون به آن حساب واریز کردند.عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان خاطر نشان کرد: هم چنین با جلوگیری از فرایند قانونی حقوق های نجومی اجازه ندادند تا مشخص شد آمرین این پرداخت های نجومی چه افرادی بودند که اگر این اتفاق می افتاد دست بسیاری از مقامات دولتی رو می شد اما دولت مانع این شفاف سازی ها شد.