شورا نماد خرد جمعی ، بقلم امام جمعه ی محترم بخش میمه

2017-05-07
42 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم اطلاعیه شماره ۴ قال رسول الله صل الله علیه و آله المشاوره حصن من الندامه و امن من الملامه مشورت دژی در مقابل هجوم پشیمانی و مایه ایمنی از سرزنش است. (شورا، نماد خرد جمعی و نشانگر نوع نگرشی مردم شهر و روستا) بعد از اطلاع نسبت به نقش راهبردی شوراها […]

IMG_3431

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره ۴

قال رسول الله صل الله علیه و آله المشاوره حصن من الندامه و امن من الملامه

مشورت دژی در مقابل هجوم پشیمانی و مایه ایمنی از سرزنش است.

(شورا، نماد خرد جمعی و نشانگر نوع نگرشی مردم شهر و روستا)

بعد از اطلاع نسبت به نقش راهبردی شوراها و جایگاه شرعی و قانونی آنها به تاثیر شورا در نهادینه شدن دموکراسی و حاکمیت عقل و منطق اشاره خواهیم داشت.

انتخاب اعضای شورا نماد تفکر، نگرش، بینش و فرهنگ یک شهر یا روستاست به این معنا که انتخاب افراد توانمند و کاردان و متعهد نشانه تمدن، فرهنگ، و حسن سلیقه مردم ودرمقابل روی کار آمدن افراد بی تفاوت و منفعت طلب نشانه سطحی نگری و بی تفاوتی مردم نسبت به سرنوشت خود و دیگران می باشد. بنابراین نوع انتخاب ما در پیشرفت یا رکود شهر تاثیرگذار خواهدبود.

و باید توجه داشته باشیم که اکثریت و انتخاب وقتی ارزشمند است که بر اساس عقل و منطق باشد که در این صورت مصداق لیبلوکم ایکم احسن عملا  و در غیر این صورت مصداق اکثرهم لا یعقلون خواهد شد. مشاوره و شوراها به فرموده پیامبر دژ محکم در برابر ندامت ها و افسوس خوردن از پشیمانی و بد انتخاب نمودن است که برای مصونیت از سرزنشها باید بیندیشیم و با احساس تکلیف و امانتداری انتخاب نماییم تا در پیشگاه خالق و مخلوق رو سفید و به مردم و آینده شهر و روستای خود خدمت نماییم.

والسلام

زمانی گندمانی

امام جمعه بخش میمه