گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۶/۲/۱۵

2017-05-06
65 بازدید

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری امام جمعه ی موقت بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی اول پس از حمد و ثنای الهی و توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوی به بحث پیرامون نظام آموزش و […]

CIMG3990

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری امام جمعه ی موقت بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی اول پس از حمد و ثنای الهی و توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوی به بحث پیرامون نظام آموزش و تربیت پرداخت . اهم مطالب خطبه ی اول نماز جمعه ی وزوان بدینشرح است :
CIMG4014

– یکی از مهمترین نظامات نظام آموزش و تربیتی می باشد . افتخار معلمان و کسانیکه مسئولیت آموزش را بر عهده دارند این است که شغلشان شغل انبیاء است . جایگاه معلم یک جایگاه بسیار ویژه است . جوامع پیشرفته در درجه ی اول به نظام آموزشی خود توجه داشته اند .

– امام علی ع فرمودند هر کس یک کلمه به من آموخت مرا بنده ی خود ساخت . معلم باید دارای خصوصیت و شامه ی مردم شناسی باشد و دانش آموزان و تفوتهای آنان را بشناسد .
CIMG4015

– شغل انبیا دارای باقیات صالحات است لذا وظیفه داریم که قدردان معلمان باشیم .

خطیب جمعه ی وزوان در پایان خطبه ی اول نماز با ادای احترام به روح پر فتوح استاد شهید مرتضی مطهری روز معلم را گرامی داشت و برای معلمان در سنگر تعلیم و تربیت آرزوی موفقیت نمود .

خطبه ی دوم نماز جمعه ی وزوان با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . امام جمعه ی موقت بخش میمه در ادامه ی خطبه ی دوم نماز ماه شعبان و مناسبتهای آن را گرامی داشت . اهم مطالب خطبه ی دوم نماز بدینشرح است :

CIMG4046

– ماه شعبان ماهی است که انسان را آماده می کند برای ضیافت الهی یعنی ماه رمضان . باید با کردار و عمل نیک مضاعف به استقبال این ماه برویم .

– اگر مردم در انتخابات شرکت کنند ضریب امنیت کشور بالا خواهد رفت . یکی از شاخصه های انتخاب اصلح این است که ببینیم چه کسی سازگارتر است . چه کسی به درد اجتماع می خورد . مردم باید با بصیرت به انتخاب خود توجه داشته باشند .
CIMG4041

– تقویت نظام به تقویت رهبری بستگی دارد . شاخص اصلی انقلابیگری این است که نظام تقویت شود .

– انتخابات شوراها هم دارای اهمیت فراوان می باشد .

خطیب جمعه ی وزوان در ادامه مناستهای ماه شعبان ، میلاد امام حسین ، حضرت عباس ، امام سجاد ، حضرت علی اکبر و امام زمان را گرامی داشت .

– تبریک به مناسبت روز معلم و روز کارگر
CIMG4044

– شهادت تعدادی از مرزبانان ناجا  را تسلیت می گوییم و از دولت می خواهیم با جدیت پیگیر شناسایی و دستگیری عاملان این حادثه ی شرارت بار باشند .

– جان دادن معدنچیان آذر شهر گلستان را تسلیت می گوییم و برای روح جان باختگان این حادثه علو مقام را مسئلت داریم .
CIMG4057

تصاویر نماز – ایمان خوش باطن

مکبر – محسن روستا

خلاصه ی خطبه ها – علی رصاف