حرفهای حاجی ، کیهان و برکناری میرزاده از دانشگاه

2017-04-24
35 بازدید

حمید میرزاده با تصمیم اکثریت اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد از ریاست این دانشگاه کنار رفت و علی‌محمد نوریان «سرپرست موقت» این دانشگاه شد. به درخواست چهار نفر از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد و مطابق تبصره یک ماده ۱۱ اساسنامه این دانشگاه، عصر دیروز جلسه فوق‌العاده هیئت امنای دانشگاه آزاد به ریاست علی‌اکبر ولایتی […]

۱۳۹۴۰۷۱۵۰۰۰۳۱۳_PhotoA

حمید میرزاده با تصمیم اکثریت اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد از ریاست این دانشگاه کنار رفت و علی‌محمد نوریان «سرپرست موقت» این دانشگاه شد.

به درخواست چهار نفر از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد و مطابق تبصره یک ماده ۱۱ اساسنامه این دانشگاه، عصر دیروز جلسه فوق‌العاده هیئت امنای دانشگاه آزاد به ریاست علی‌اکبر ولایتی تشکیل شد.
اعضای هیئت امنا در این جلسه پس از بحث و بررسی فراوان رای‌گیری کردند و بنا به تصمیم اکثریت اعضا مقرر شد حمید میرزاده رئیس‌فعلی این دانشگاه طی یک هفته از ریاست استعفا دهد و در غیر اینصورت، او خود به خود برکنار خواهد شد.
وزرای علوم و بهداشت، به عنوان دو تن از اعضای حقوقی هیئت امنای دانشگاه آزاد پس از اظهار نظرات خود در این جلسه برای شرکت در جلسه هیئت دولت از جلسه خارج شدند با این حال جلسه با حضور هفت نفر ادامه یافت.
بنا به تصمیم هیئت امنای دانشگاه آزاد علی‌محمد نوریان به عنوان «سرپرست موقت» دانشگاه آزاد منصوب شد. وی از امروز با حضور در این دانشگاه کار خود را رسماً آغاز می‌کند.
بر اساس ماده ۱۱ اساسنامه دانشگاه آزاد، هیئت امناء حداقل هر دو ماه یک‌بار به دعوت رئیس‌هیئت تشکیل جلسه می‌دهد. جلسات با حضور اکثریت کل اعضاء رسمیت می‌یابد و تصمیمات با اکثریت آراء اعضای حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.
همچنین تبصره یک این ماده می‌گوید: در صورت لزوم به پیشنهاد رئیس‌دانشگاه یا نمایندگان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا ۳ نفر از اعضاء، جلسه فوق‌العاده هیئت امناء تشکیل می‌گردد.
لازم به ذکر است جلسه فوق‌العاده عصر دیروز دانشگاه آزاد به درخواست ۴ نفر از اعضای هیئت امنا، بوده است.
حمید میرزاده پس از عزل فرهاد دانشجو از سوی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد در ۲۷ شهریور سال ۹۲ سرپرستی این دانشگاه را بر عهده گرفت.
علی‌محمد نوریان نیز اسفندماه سال ۱۳۹۳ با نظر اعضای هیئت موسس دانشگاه آزاد به عنوان دبیرکل این هیئت انتخاب شد.
روز گذشته کیهان در گزارشی به برخی مسائل این دانشگاه اشاره کرده و از احتمال تغییرات مدیریتی در آن خبر داده بود.
در این گزارش آمده بود مدیریت این دانشگاه سرمایه‌های مربوط به دانشجویان را مصروف هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های نابجا کرده و ریخت و پاش‌های صورت گرفته در دانشگاه آزاد تغییر در این مرکز دانشگاهی را ضروری ساخته است.
سید مهدی رضایت رئیس‌واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اخیراً طرحی به حمید میرزاده پیشنهاد کرده بود مبنی بر اینکه با همکاری یکدیگر و در پوشش شرکت دانش‌بنیان اقدام به تولید دارو کنند!
اعتبار این طرح ۲۱۵ میلیارد تومان اعلام شده و رئیس‌دانشگاه آزاد در اقدامی غیرقانونی به روسای واحدهای دانشگاه آزاد اعلام می‌کند که بخشی از مبلغ این طرح را با منابع واحدهای دانشگاهی خود تامین کنند.
همچنین اخیراً مسئولان دانشگاه آزاد اقدام به برگزاری یک مناقصه صوری (ترک تشریفات قانونی) برای هتل فرهیختگان که متعلق به این دانشگاه است، کرده‌اند.هدف از این مناقصه اجاره هتل برای اسکان خدمه پروازی شرکت‌های هواپیمایی عنوان شده است.این اقدامات با تصمیم حمید میرزاده رئیس‌دانشگاه آزاد و معاون عمرانی این دانشگاه یعنی محسن هاشمی پیگیری و انجام شده است.
گفته شده که مسئولان دانشگاه آزاد برای اینکه اقدامات خلاف قانون آنها پوشیده بماند، به جای طرح این موضوع در کمیسیون معاملات دانشگاه آزاد، آن را در هیئت‌رئیسه دانشگاه مطرح و تصویب کرده‌اند.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر نیز با اشاره به تغییر و تحولات در دانشگاه آزاد گفت : سرمایه‌های دانشگاه آزاد در مقابله با نظام هزینه و از دانشگاه آزاد سوء استفاده شده است.
وی با بیان اینکه در برهه‌ای دانشگاه آزاد پایگاهی برای مکیدن خون دانشجویان شده بود، گفت: این سوء‌استفاده‌ها برای اسراف و استفاده‌های غیرصحیح برای مقاصد سیاسی بوده است.
نماینده شاهین‌شهر اظهار داشت: آقای ولایتی باید در مقابل این سوء استفاده‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.
قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش مجلس نهم نیز گفت: در این دانشگاه بالای ۵۰۰ هزار میلیارد سرمایه وجود دارد و اگر مدیریت درست نشود و اشراف نداشته باشند ممکن است تخلفاتی رخ دهد. بدنه دانشگاه آزاد و بسیاری از کارکنان و اساتید آن منتظر یک تغییر اساسی در دانشگاه هستند.
نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه نیز اظهار داشت : تحصیل در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ آزاد هزینه بسیار بالایی دارد و بیشتر دانشجویان نیز از خانواده‌های در سطح مالی پایین‌تر هستند چراکه آقازاده‌ها برای تحصیل به خارج از کشور مانند انگلیس و کانادا می‌روند بنابراین از علی‌اکبر ولایتی رئیس‌هیئت موسس دانشگاه آزاد می‌خواهیم هزینه‌های دانشگاه آزاد کاهش یابد.
قاضی‌پور با بیان اینکه انضباط مالی باید در راستای اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد حاکم باشد، اظهار داشت: هرگونه مناقصه بدون آنکه به اطلاع مردم رسانده شود، غیرقانونی است. گاهی مشاهده می‌شود عده‌ای یک مناقصه را در یک روزنامه کوچک آگهی کرده و بعد خودشان همه آن روزنامه را می‌خرند تا به اطلاع مردم نرسد!