شکارچی آهوی باردار در پناهگاه حیات وحش موته دستگیر شد

2017-04-22
75 بازدید

مرتضی جمشیدیان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر شنیده شدن صدای شلیک گلوله در حاشیه جاده اصفهان- گلپایگان در محدوده پناهگاه حیات وحش موته ، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست عازم محل شدند. وی اظهار کرد: محیط بانان به جست و جو […]

۸۲۴۹۹۸۱۷-۷۱۵۵۳۶۹۶

مرتضی جمشیدیان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر شنیده شدن صدای شلیک گلوله در حاشیه جاده اصفهان- گلپایگان در محدوده پناهگاه حیات وحش موته ، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست عازم محل شدند.
وی اظهار کرد: محیط بانان به جست و جو درمحل پرداخته و پس از مدتی یک نفر را درون دشت مشاهده کردند که پیاده در حال حرکت بود.
جمشیدیان اظهارکرد : این فرد پس از مشاهده ماموران در پشت تپه ای مخفی شد اما محیط بانان که محل اختفای وی را در دوربین مشاهده کرده بودند وارد عمل شده و این متخلف شکار را دستگیر کردند.
وی افزود: محیط بانان به جست و جوی اطراف پرداخته و لاشه یک آهوی ماده که بوسیله شلیک اسلحه گلوله زنی از پای درآمده بود را نیز کشف کردند.
وی با بیان اینکه آهوی شکار شده باردار بوده و دو جنین نیز درون رحم خود داشته است گفت: متهم پس از دستگیری به پاسگاه محیط بانی منتقل و در جریان بازجویی ها اعتراف کرد که با همدستی فرد دیگری آهو را از داخل خودروی پژو و از حاشیه جاده هدف گلوله داده اند و هنگامی که وی برای برداشتن لاشه آهو راهی دشت شده راننده خودرو با مشاهده ماموران محیط زیست از صحنه گریخته است.
جمشیدیان در ادامه با اشاره به اینکه فرد متخلف دستگیر شده هویت فرد متواری که اسلحه نیز درون خودروی وی بوده است را فاش کرد، اظهار کرد: این متخلف شکار وصید پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و با دستور مقام قضایی روانه زندان شد.
پناهگاه حیات وحش موته با وسعت ۲۰۴ هزار و ۳۰۵ هکتار در شمال استان اصفهان و شمال غربی میمه قرار دارد.
پناهگاه حیات وحش موته یکی از پر ارزش ترین مناطق ایران بخصوص از نظر گیاهان منحصر به فرد و زیستگاهی مناسب برای آهو و منطقه ای برای تکثیر این گونه است.
علاوه بر آهو قوچ، میش، کَل و بُز نیز در این منطقه زیست می کنند.