گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۶/۱/۲۵

2017-04-15
51 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم نماز جمعه این هفته ،در مسجد جامع میمه ،با شکوه هرچه تمامتر به امامت حجت الاسلام زمانی اقامه شد. خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و موضوع خطبه اول خود را به بیان  “جایگاه و نقش خانواده در اسلام “اختصاص داد. ایشان در […]

بسم الله الرحمن الرحیم

photo_2017-04-14_22-29-28

نماز جمعه این هفته ،در مسجد جامع میمه ،با شکوه هرچه تمامتر به امامت حجت الاسلام زمانی اقامه شد.

خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی آغاز کرده و موضوع خطبه اول خود را به بیان  “جایگاه و نقش خانواده در اسلام “اختصاص داد.

photo_2017-04-14_22-29-23

ایشان در این خصوص خانواده را به عنوان مستحکم ترین بنیان اجتماعی معرفی کردند و چگونگی وضعیت آن را تعیین کننده شرایط دینی ، اخلاقی و اجتماعی جامعه برشمردند .

حجت الاسلام زمانی سازنده بودن خانواده را در شکلی که بتواند فرزندانی شایسته تحویل جامعه دهد را، در گرو رعایت حقوق زن و مرد توسط زوجین دانست و اظهار امیدواری نمود افراد با توجه به آموزه های دینی، شرایطی را فراهم آورند که ازدواج ها با شرایط آسان و منطبق با معیارهای اسلامی صورت پذیرفته تا از میزان ازدواج های ناموفق و طلاق کاسته شود.

photo_2017-04-14_22-29-38

خطبه دوم با بیان این حدیث از امام صادق(ع) که فرموده اند:”هیچ گامی به سمت نماز جمعه، برای رضا خدا برداشته نمی شود مگر آنکه خداوند صاحب آن را از عذاب دوزخ دور گرداند.”آغاز شده و با بیان این نکته از امام خمینی (ره) در مورد انتخابات که فرموده اند: “مسیر ریاست جمهوری ،در اسلام ارزش نیست مگر برای ایجاد حق و برپایی عدالت” ادامه یافت.

photo_2017-04-14_22-29-48

حجت الاسلام زمانی با استناد به این کلام امام راحل این نکته را خاطرنشان کردند که در این مدت مانده تا انتخابات شایسته است کاندیداها و مردم با حفظ آرامش و امنیت، از انواع تخریب و فضا سازی نامناسب پرهیز کنند.

ایشان همچنین در خصوص ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری خاطرنشان کردند که این نحو ثبت نام شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست  و در خصوص آن و قوانینش باید تجدید نظر و بازنگری صورت گیرد.

photo_2017-04-14_22-30-08

پایان بخش خطبه های این هفته بیان مناسبت های پیش رو وجاری بود که از جمله آن ها میتوان به  ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ونیمه رجب وفات حضرت زینب(س) اشاره کرد.