گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۶/۱/۱۸

2017-04-08
73 بازدید

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز  با ذکر و ثنای الهی خود و نمازگزارن جمعه را به رعایت تقوی الهی دعوت کرد و تاکید کرد : از مهمترین […]

CIMG3847

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان در آغاز خطبه ی اول نماز  با ذکر و ثنای الهی خود و نمازگزارن جمعه را به رعایت تقوی الهی دعوت کرد و تاکید کرد : از مهمترین موضوعات در سلامت انسان و جامعه مسئله ی پیوندهای خانوادگی و صله ی ارحام می باشد که نشانه ی شخصیت اجتماعی انسان است . اهم مطالب خطبه ی اول بدینشرح است :

– امام صادق فرمودند : صله ی رحم علاوه بر پاداش الهی باعث فراوان شدن اموال انسان و آسان شدن حسابرسی انسان در فردای قیامت خواهد شد . البته صله ی رحم بعنوان وظیفه و ادای دین نیز می باشد .

CIMG3852

– صله ی رحم و نیکو همسایه داری باعث عمران و آبادانی شهرها و باعث طولانی شدن عمر خواهد بود . لذا در فرهنگ دینی و ادبیات فارسی ما بر این امر تاکید شده است .صله ی رحم باید مستقیم و حضوری باشد . در روایت توصیه شده است که خود انسان شخصا به صله ی رحم اقدام نماید .

– پیامبر اکرم فرمودند با کسی که باتو قطع رابطه کرده است ارتباط برقرار کن و به کسی که به تو بدی کرده است خوبی کن .

– امام صادق فرمودند : نماز اول وقت ، خدمت به والدین و جهاد نشانه های برتر بودن انسان است .

خطبه ی دوم نماز جمعه ی وزوان با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . اهم مطالب خطبه ی دوم نماز بدینشرح است :

– قال رسول الله : هر کس پی در پی در نماز جمعه شرکت نماید خداوند در فردای قیامت بدن او را از آتش دوزخ حفظ می نماید و در روز جمعه بسیار صلوات بر من فرستیدبدرستیکه پاداش این عمل مضاعف می باشد  .

CIMG3829

– نامگذاری سال ۹۶ بنام اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری :

یکی از راههای کار اینست که واردات کالاهای خارجی را محدود نمایند .

مناسبت ها :

CIMG3853

در پیش بودن روز بهداشت

روز فناوری هسته ای

شهادت شهید مرتضی آوینی

شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر .

شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی

۱۰ رجب میلاد امام جواد ع

– در پیش بودن ایام اعتکاف و حضور جوانان در این امر مهم

CIMG3840
تصاویر – جواد حدادیان

خلاصه ی خطبه ها – علی رصاف

مکبر – علی عاصمی پور