احمدی نژاد : راضی به حصر و ممنوع التصویری نیستم

2017-04-05
55 بازدید

احمدی نژاد پس از اتمام دوران ریاست جمهوری اش هیچ نشست خبری برگزار نکرد و اخبار وی صرفا از طریق رسانه های وابسته به وی منتشر می شد. متن سخنان او در زیر می آید: * دفاع از انقلاب به معنای دفاع از دستگاهها و نهادها نیست. تا رسیدن به آرمان‌های بلند انقلاب فاصله طولانی […]

download

احمدی نژاد پس از اتمام دوران ریاست جمهوری اش هیچ نشست خبری برگزار نکرد و اخبار وی صرفا از طریق رسانه های وابسته به وی منتشر می شد.
متن سخنان او در زیر می آید:

* دفاع از انقلاب به معنای دفاع از دستگاهها و نهادها نیست. تا رسیدن به آرمان‌های بلند انقلاب فاصله طولانی داریم. مرز جغرافیایی و نژادی نداریم. سخن من و خطاب من جهانی است.

* فشارها روی مردم به خاطر سوء مدیریت است و حل آن نیازمند مدیریت مردمی است.
*بازی با آمار و ارائه اطلاعات نادرست، بر اعصاب و روان جامعه تاثیر منفی گذاشته است و این باعث اخلال در بازار شده است.

*شواهد نشان می دهد دهها سال به عقب برگشته ایم.

*در حوزه سیاست خارجی با داشتن اختیارات وسیع و ادعاهای بزرگ و دادن امتیازهای بزرگ‌تر، دستاورد ملموسی وجود نداشته است.

*من برنامه ای برای ریاست جمهوری ندارم، من از اقای بقایی بعنوان نامزد اصلح حمایت می کنم.

*برجام یک سند تایید شده توسط نهادهای مختلف است. اما مشکل کجاست، مشکل اطلاعاتی است که درباره این سند به مردم داده شده است، هر دو طرف، اطلاع رسانی درستی نداشتند. ظرفیت هایی تعریف کردند و ادعاهایی را برای نتایج این سند عنوان کردند که واقعیت نداشت. یکی از مهمترین ادعاها عدم اعمال تحریم جدید بود، وقتی تحریم شدیم مجددا، مسئولین شکایت نکردند.

*احمدی نژاد حاضر به پاسخگویی به سئوالی در مورد اختلال ها و بی ثباتی ارزی شد. کسانی که باید بازار را کنترل کنند، خود سکه خرید و فروش می کردند.

* دائم تهمت می زنند، می گویند ۱۲ هزار میلیارد فساد شده. بیایید اثبات کنید. چقدر اتهام زند. تمام اتهامات تاریخ را به من زدند. آیا اثبات کردید؟

* به خدا به پیر به پیغمبر ما بهتر از شما بلدیم تهمت بزنیم!  ولی اعتقادی به این کار نداریم. اتهاماتتان را اثبات کنید.

* چند کارشناس را فرستادند (۶۰۰-۷۰۰ میلیون، ۳۰۰ میلیون دادند به آن‌ها) نهاد ریاست‌جمهوری را شخم بزنند تا علیه ما سند پیدا کنند.

*آقایی که مسئول مذاکره هسته‌ای بود بعد از یک سخن‌‌رانی من گفت به چه حقی حرف زدی و ۴۵ دقیقه به من توهین کرد

* اگر دوباره رییس‌جمهور می‌شدم، بعضی افراد در دولت حضور نخواهند داشت. مُر قانون اساسی هم باید اجرا شود

* دلیلی برای ردصلاحیت احمدی نژاد وجود ندارد.

*دوره ریاست جمهوری من، بهترین دوره ۷۰ سال اخیر است.

همیشه طرفی که شارلاتان است حاکم می‌شود
*تورم در بالاترین نقطه ۳۰/۵ درصد بوده و تورم ۴۸ درصد درست نیست، به سایت بانک مرکزی مراجعه کنید. ادعاهایی که در مورد دولت قبل مطرح کردند کنتر هم ندارد، ما هم پاسخ ندادیم چون برخورد را قبول نداریم. به متهم می‌گویند ثابت کن خلافی صورت نگرفته است. همیشه طرفی که شارلاتان است حاکم می‌شود، این درست عین ادعای آمریکایی‌هاست در مورد برجام که می‌گفتند ثابت کنید خلافی انجام نشده است.

نحوه رسیدگی‌های قضایی درست نیست
*نحوه رسیدگی قضایی درست نیست، افراد علنی متهم می‌شوند اما غیرعلنی متهم می‌شوند. ما هم بلدیم ولی اعتقاد نداریم که این گونه رفتار کنیم عده‌ای تهمت می زنند ۱۲ هزار میلیارد بردند خب بیایید اثبات کنید اگر سند دارید، چقدر اتهام زدند، تمامی اتهامات تاریخ را به ما زدند آیا اثبات شد.

*نکند خیال کردند قوه قضائیه طرف ماست، اتفاقا طرف ما نیست سند آن هم کنار من نشسته است، او ۵ماه در زندان اطلاعات دولت یازدهم بود و آفتاب را ندید.

فیلم بازجویی‌های من جنبه آموزشی دارد
*در این میان بقایی گفت: در بازجویی‌ها گفتند که حرف‌هایی بزنم. امیدوارم فیلم‌های بازجویی‌های من را پخش کنند چون جنبه آموزشی دارد که در برابر بازجو چه کار کنید.

کنایه احمدی‌نژاد به رییس قوه قضاییه
رفتند کارشناس گرفتند گفتند نهاد ریاست جمهوری را شخم بزنید ، لیست دادند که بروید پیدا کنید ، گزارش تهیه کردند که چیزی پیدا نکردیم. این‌ها اعتراض کردند که ما به شما پول دادیم باید چیزی پیدا کنید. فضای سیاسی را اینطور نمی‌توان اداره کرد، نمی‌توانستند بگویند که ما نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم تیم اقتصادی من نامه نوشت که هرکس از اعضای دولت من را می‌خواهید بازجویی کنید محاکمات را علنی کنید، این وضع چه مشابهتی دارد با دین و اخلاق ما، رییس قوه قضائیه اعلام کرد من با دولت قبل مشکل داشتم خب سندی دارید رو کنید.

مسئول روزنامه شرق و عضو حزب کارگزاران عذرخواهی کرد، چرا؟ خیال می‌کنید از ترس این کار را کردند؟ خیر من چنین اعتقادی ندارم. عطریان‌فر عذرخواهی کرد. با صدای بلند اعلام می‌کنم تمام ثروت اطرافیانم را با یک دهم ثروت یکی از وزرای دولت فعلی عوض می‌کنم.

*در آن زمان درآمد سرانه دو برابر شد و مصرف ملی دو برابر شد در حالی که از ۹۲ تا الان مصرف لبنیات ۳۰ درصد کمتر شده است. از ضریب جینی از ۴۲ درصد به ۳۵ رسید و الان ۳۹ صدم شده است.احمدی‌نژاد یادآور شد: این اتهام زنی در نزد مردم قابل پذیرش نیست. با یکی از همکاران من به میان مردم بروید و سوال کنید از برنامه های اقتصادی کدام دولت رضایت دارید. من با اسناد معتبر از اقداماتم به مردم گزارش خواهم داد. می گویند دولت قبل اشتعال ایجاد نکرده است؟ این چه حرفی است. در دولت قبل با نفت مجموعا ۲۸ درصد و بدون نفت ۴۲ درصد رشد اقتصادی داشتیم. همه جا رکود است ولی می‌گوید ۷۰۰ هزار شعل ایجاد شده است. ما اگر می گوییم فقر پیشرفت و پسرفت اینها نیازمند شاخص است. از بدترین کارهایی که در کشور شد زیر سوال بردن آمارهای کشور است.نباید به همدیگر بدبین باشیم.

*الان رییس جمهور به مسافرت می‌رود انتخاباتی است؟ ما سال قبل گرگان رفتیم ولی الان می گویند انتخاباتی است. الان آقای رییس جمهور مسافرت می رود می گویند انتخاباتی نیست.

* راضی به حصر و ممنوع التصویری و زندان هیچ کس و در هیچ جای دنیا نیستم/ به همین خاطر در دوران ۸ ساله، بدترین انتقادات را تحمل کردیم/ خدا همه را آزاد کند/ من همه ۷ میلیارد مردم دنیا را دوست دارم

*در آن مناظره معروف سال ۸۸، گفتم «من به شما علاقه دارم…» ، واقعا دوست دارم همه را

*خبرنگار خطاب به احمدی نژاد: ممنونم از کسانی که این نشست را ترتیب دادند و کسانی را هم به عنوان «کف زن» آوردند که اینجا تشویق کنند.  پاسخ احمدی نژاد: ما همه باید به هم احترام بگذاریم. کی گفته در نشست خبری کف نمی زنند؟ من در نیویورک هم حرف زدم کف زدم.

*ما همه باید به هم احترام گذاریم/جمع شده ایم که با هم به تفاهم برسیم/ ورود ما انتخابات را دو قطبی می کند یا سه قطبی؟/ مقام معظم رهبری فرمودند نیا که دو قطبی نشود/ شما می گویید بیایید دو قطب را می شکنید.

هیچ دو نفری را نمی بینید که مثل من باشند جز من و اقای بقایی.

* ماجرای کهریزک چه ربطی به دولت ما دارد؟

*نباید فضای سیاسی را اینطور اداره کرد و برخی جلوی منطق یک گروه کم می آورند. من با صدای بلند اعلام می‌کنم، تمام ثروت دوستانم در دولتم را با یک دهم ثروت وزاری دولت فعلی عوض نمی‌کنم. ما پاک‌ترین دولت کشور بودیم.

‏* من فکر می‌کنم رای بسیار بالایی در انتظار آقای بقایی است. دلیلی بر تایید صلاحیت نشدن بقایی وجود ندارد و بنده همه تلاشم را خواهم کرد تا وی تایید صلاحیت شود این مسأله هم راههای گوناگون دارد و ان شالله مشکلی پیش نمی آید.

برجام یک سند تایید شده توسط نهادهای مختلف است. اما مشکل کجاست، مشکل اطلاعاتی است که درباره این سند به مردم داده شده است، هر دو طرف، اطلاع رسانی درستی نداشتند. ظرفیت هایی تعریف کردند و ادعاهایی را برای نتایج این سند عنوان کردند که واقعیت نداشت. یکی از مهمترین ادعاها عدم اعمال تحریم جدید بود، وقتی تحریم شدیم مجددا، مسئولین شکایت نکردند.

*احمدی نژاد در پاسخ به سئوالی در مورد حمایتش از مرتضوی گفت:  بنده سال ۸۸ درباره کهریزک صحبت کردم. ماجرای کهریزک ربطی به دولت نداشت

پس از سال ۸۴ من هیچگاه عضو جناحی نبودم/ آنها با من مخالف بودند، ۸۴ مگر اصولگرایان از من حمایت کردند؟! فشار هم آوردند که کاندیدا نشوم.

من کی گفتم جز جناح اصولگرا هستم و کی آنها گفته اند که من جز آنها هستم.

تنها فردی هستم که شما نمی‌توانید در حرف‌ها و صحبت‌هایش تناقض پیدا کنید.

رهبری توصیه کردند کاندید نشوم، نگفتند که بی تفاوت باشم.

*‏احمدی نژاد خطاب به خبرنگار: شما برای مایی! من همه شما رو دوست دارم / در سال ۸۸ چه زمانی ما به بزرگان نظام #اتهام زدیم؟!/ من گفتم صحنه را فلانی دارد اداره میکند و ان فردی که طرف مقابل من نشسته بود تایید کرد. گفتم فرزندان فلانی چگونه میلیاردر شدند

* اگر واقعا به کسی توهین کرده باشم من عذرخواهی میکنم! من به مردم خس و خاشاک گفتم؟

من پای همکارانم هستم یعنی پای حق هستم. سفرهای استانی برای تبیین راه امام بوده است. من سال ۸۴ قصد نامزد شدن نداشتم