گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۶/۱/۱۱

2017-04-03
74 بازدید

تصاویر نماز – محمد اسماعیلی   نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه در مسجد جامع این شهر برگزار گردید . خطیب جمعه ی میمه با حمد و ثنای الهی و با تبریک فرارسیدن سال جدید خود و نمازگزاران را به تقوی توصیه کرد . اهم مطالب خطبه […]

تصاویر نماز – محمد اسماعیلی

IMG_0154

 

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی امام جمعه ی بخش میمه در مسجد جامع این شهر برگزار گردید . خطیب جمعه ی میمه با حمد و ثنای الهی و با تبریک فرارسیدن سال جدید خود و نمازگزاران را به تقوی توصیه کرد . اهم مطالب خطبه ی اول نماز جمعه ی میمه بدینشرح است :

IMG_0156

– از مهمترین عوامل تاثیر گذار در سرنوشت انسان و جامعهتعاون در امور خیر و همدلی انسانها با یکدیگر است که اگر به معنای واقعی تحقق پیدا کند باعث بالا رفتن اقتدار اجتماعی و امنیت اقتصادی و فرهنگی خواهد شد .

IMG_0164

– تعاون به معنای مساعدت و همکاری انسانهای نیک اندیش و خیرخواه جهت انجام بهتر کارهاست و هر گونه مساعدت فکری و هماهنگی مادی و معنوی را شامل می شود . عقل و منطق نیز تعاون را بهترین راه برای ایجاد عزم ملی و زمینه ساز پیشرفت بهتر کارها و اتحاد انسانها با یکدیگر می داند و همه ی افراد جامعه را به تعاون در امور خیر دعوت می نماید .

IMG_0157

– بنابر این تعاون در امور خیر باعث هم افزایی نیروها و بالا رفتن توان انسان ها و زمینه ساز پیشرفت امور فرهنگی و عمرانی خواهد شد و اگر روحیه ی تعاون و همکاری در بین آحاد جامعه حاکم شود به نتایج مطلوبی دست پیدا نموده و از خیر و برکت بهره مند خواهند شد .

خطبه ی دوم نماز جمعه با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . پیامبر اکرم فرمودند : وای بر هر مسلمانی که روز جمعه قسمتی از وقت خود را به شرکت در نماز جمعه اختصاص ندهد و مسایل دینی خود را سوال نکند . اهم مطالب خطبه ی دوم نماز بدینشرح است .

IMG_0168

– ماه رجب آغاز فصل نیایش و فرصت مناسبی برای توبه و کسب آمادگی لازم برای درک ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان است .

– نامگذاری سال ۱۳۹۶بنام اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال ، تاکید بر نیاز اصلی کشور و تاثیر گذار بودن اقتصاد در معیشت مردم و امنیت کشور می باشد . تمامی دستگاههای فرهنگی و مدیران سیاسی باید زمینه های عملیاتی شدن تولید و اشتغال را فراهم کنند و باید توجه داشته باشند که اشتغال با شعار و همایش و  وعده و عید درست نمی شود .

IMG_0170

مناسبت ها :

– سوم ماه رجب شهادت امام هادی علیه السلام است آن حضرت فرمودند : هر کس بذر خوبی بکارد شادمانی درو می کند و هرکه بدی نماید پشیمان خواهد شد .

IMG_0172

– ۱۲ فروردذین روز جمهوری اسلامی و بزرگترین حماسه ی حضور ملی با ۹۸ درصد از آرا  تحقق پیدا کرد .

– روز سیزده فروردین روز طبیعت را داریم که امید است ضمن بهره مندی از مواهب طبیعی از انجام هر کاری که به محیط زیست آسیب می رساند پرهیز کنیم .

امام جمعه ی بخش میمه در ادامه ترویج ابتذال تحت عنوان برنامه های شاد را نکوهش کرد و تاکید کرد که دستگاههای نظارتی نباید از کنار رواج منکرات به سادگی بگذرند . وی دست اندازی امریکا به اموال ایران و قرار دادن تحریم های تازه را نقض چند باره ی برجام دانست و تاکید کرد که این جسارت ها مستلزم برخورد قاطع و محکم ایران است .

IMG_0173