اولین جلسه ی شورای اداری سال جدید شهرستان برگزار شد

2017-03-27
100 بازدید

“تذکر صبح میمه : امیدواریم فرماندار محترم برای عدم برگزاری یک جلسه ی شورای اداری در طول سال و در حرم شهدای گمنام میمه بعنوان بخشی که هم قسمتی از نام شهرستان را دارد و هم به تنهایی بیش از نیمی از شهرستان وسعت دارد ، پاسخ کافی داشته باشند . لازم به ذکر است […]

sheda8

“تذکر صبح میمه : امیدواریم فرماندار محترم برای عدم برگزاری یک جلسه ی شورای اداری در طول سال و در حرم شهدای گمنام میمه بعنوان بخشی که هم قسمتی از نام شهرستان را دارد و هم به تنهایی بیش از نیمی از شهرستان وسعت دارد ، پاسخ کافی داشته باشند . لازم به ذکر است که در دوره ی فرمانداران قبلی شهرستان این مهم مورد توجه بود و همه ساله اجرایی می شد . “

اولین جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه در سال ۱۳۹۶ با حضور فرماندار شهرستان ،نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، بخشداران، شهرداران ، ،مدیران و مسئولین شهرستان و اعضای شورای اسلامی در محل گلزار شهداء گمنام شاهین شهردر تاریخ ششم فروردین ماه برگزار گردید.

علیرضا بصیری فرماندار شهرستان در این جلسه با تبریک عید باستانی نوروز و تقارون آن با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، هدف از برگزاری این جلسه در کنار قبور مطهر شهدای گرانقدر را  تجدید عهد با ایشان دانست وافزود :حضور در کنار شهدا به منزله تجدید میثاق دوباره با آرمان های امام راحل(ره)و شهدای والامقام است چرا که هر چه داریم به برکت خون پاک شهداست و ما با حضور درکنار این عزیزان با آنان عهد وپیمان می بندیم که ادامه دهنده راه آنها باشیم.

فرماندار در ادامه با اشاره به فراز و نشیب ها و وقایع سال ۹۵ افزود: در سال گذشته شاهد اتفاقات تلخ و شیرینی در زمینه های مختلف بودیم ،اتفاقات شیرینی از جمله دست یابی نظام و دولت به موفقیتهای علمی،اقتصادی،ورزشی،هنری،نظامی و بین المللی و همچنین اتفاقات تلخی از جمله خسران از دست دادن یاران دیرین امام (ره)، انقلاب و رهبری .

فرماندار در ادامه به تبیین اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در سال گذشته پرداخت و افزود: دولت و همه مسوولین در سال ۹۵ تلاش نمودند به صورت شبانه روزی علی رغم محدودیت های موجود در جامعه، آنچه را که بعنوان وظایف خویش بر عهده داشتند به مردم و ولی نعمتان خود عرضه نمایند و جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل حرکت نمایند که بحمدا… در این راستا ما شاهد دستاوردهای خوبی برای نظام بودیم. وی خاطر نشان نمود: قطعا دولت به تنهایی نمی تواند از پس این مهم براید وقطعا عملی شدن ان نیازمند همدلی و همزبانی همه مردم و قوای سه گانه است.

فرماندار با اشاره به شعار سال ۹۶ با عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» افزود: همه‌ ساله توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شعار سال مطرح و برنامه‌ریزی‌های کشور بر آن اساس ، هدف‌گذاری می‌شوند. بصیری با بیان اینکه پایه و اساس رشد جامعه، توسعه اقتصاد سالم و پویاست خاطر نشان کرد: شهرستان شاهین شهر و میمه دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی از لحاظ فرهنگی ،صنعتی،کشاورزی،علمی و ورزشی و … می باشد، لذا عزم و اراده مسئولین باید ایجاد اقتصادی مقاوم از طریق بالا بردن تولید و اشتغال در منطقه باشد .وی خاطر نشان نمود در سال جدید اولویت اول همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید تلاش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تحقق عملی و عملیاتی اقتصاد مقاومتی باشد، لذا همه دستگاههای اجرایی باید ضمن برنامه ریزی و تدوین راهکارهای عملیاتی و اجرایی در خصوص این مهم گام بردارند.

فرماندار شهرستان در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در حرم حضرت امام رضا(ع) در ابتدای سال بر مشارکت حداکثری تاکید فرموده اند. و همه ما وظیفه داریم بستر لازم جهت حضور مردم در انتخابات را فراهم نماییم.فرماندار با بیان اینکه همه تمهیدات لازم در خصوص برگزاری انتخاباتی سالم و قانون مند در شهرستان فراهم گردیده است افزود :در این راستا در روزهای گذشته برابر با قانون انتخابات، جلسه انتخابات معتمدین هیئت اجرای انتخابات شهرستان برگزار گردیده است و از سی ام اسفند ماه  همکاران ما در فرمانداری و بخشداری های تابعه پذیرای داوطلبین عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده اند.

وی از دستگاههای اجرایی خواست همکاری لازم را با ستاد انتخابات شهرستان معمول و از ورود به عرصه انتخابات له یا علیه نامزد های انتخاباتی به جد خودداری کنند.

رعایت نظم و انضباط کاری و تکریم ارباب رجوع از جمله موارد مورد تاکید فرماندار شهرستان در اولین جلسه شورای اداری شهرستان بود.در پایان این جلسه با اهدای شاخه های گل و ادای احترام به مقام شامخ شهدا به پایان رسید.

منبع : سایت فرمانداری