درس عید بقلم امام جمعه ی محترم بخش میمه

2017-03-19
50 بازدید

از بردن نام فاطمه فهمیدم                 سالی که نکوست از بهارش پیداست یا مقلب القلوب و الابصار فرا رسیدن عید نوروز پیامهای فراوانی را با خود به همراه دارد که مهمترین آنها نو شدن و آغاز حرکت همراه با نشاط و طراوت می باشد. خداوند متعال در آیه […]

DSC03150

از بردن نام فاطمه فهمیدم                 سالی که نکوست از بهارش پیداست
یا مقلب القلوب و الابصار
فرا رسیدن عید نوروز پیامهای فراوانی را با خود به همراه دارد که مهمترین آنها نو شدن و آغاز حرکت همراه با نشاط و طراوت می باشد. خداوند متعال در آیه ۴۴ سوره نور می فرماید :
یُقَلِّبُ اللَّهُ اللَّیْلَ وَالنَّهَارَ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَعِبْرَهً لِأُولِی الْأَبْصَارِ خداست که شب و روز را با هم جابجا مى ‏کند قطعا در این [تبدیل] براى دیده‏وران [درس] عبرتى است .
گردش شب و روز عبرت و اندرز برای صاحبان بصیرت می باشد و بزرگترین درسی که می توان از عید گرفت بازگشت دوباره و زنده شدن موجودات و امید به آینده است.
ضمن تبریک عید نوروز که مقارن با ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشد سالی سرشار از خیر و برکت و رحمت و معنویت را برای عموم ملت ایران و بویژه مردم شریف بخش میمه خواهانیم و از خداوند متعال موفقیت و شادکامی و توفیق خدمت را برای مردم فهیم و با فرهنگ آرزو می نمایم. یقینا مردم تلاشگر و با فرهنگ و مدیران محترم سیاسی اجرایی و فرهنگی منتظر فرمان مقام معظم رهبری و تعیین خط مشی سال آینده از سوی سکاندار انقلاب می باشند و در اجرای آن کوشا خواهند بود.
ای آنکه به تدبیر تو گردد ایام                    ای دیده و دل از تو دگرگون مادام
ای آنکه به دست توست احوال جهان           حکمی بنما که کردد ایام به کام
والسلام
زمانی گندمانی
امام جمعه بخش میمه