گزارش نماز جمعه ی میمه – ۹۵/۱۲/۲۶

2017-03-18
101 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم در واپسین روزهای سال ۱۳۹۵ ،آخرین نماز جمعه این سال در مسجد جامع به امامت حجت الاسلام زمانی، امام جمعه محترم بخش میمه با شکوه هرچه تمامتر اقامه شد. خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی و با بیان این حدیث از امیرالمومنین(ع) که فرموده اند: […]

IMG_0338

بسم الله الرحمن الرحیم

در واپسین روزهای سال ۱۳۹۵ ،آخرین نماز جمعه این سال در مسجد جامع به امامت حجت الاسلام زمانی، امام جمعه محترم بخش میمه با شکوه هرچه تمامتر اقامه شد.

IMG_0335

خطیب جمعه میمه خطبه های خود را با سفارش به تقوای الهی و با بیان این حدیث از امیرالمومنین(ع) که فرموده اند:

«ای بندگان خدا بدانید که تقوا و پرهیزگاری قلعه ای محکم و دژی مستحکم در برابر نفوذ شیطان است» آغاز کرده و با توجه به نزدیک بودن ایام عید نوروز موضوع خطبه اول خود را به بیان موضوع سیر و سیاحت اختصاص داد.

ایشان با استناد به آیه ۲۰ سوره مبارکه عنکبوت با مضمون و معنای زیر:

«قُلْ سیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ یُنْشِئُ النَّشْأَهَ الْآخِرَهَ إِنَّ اللَّهَ عَلی‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیرٌ

بگو: در زمین بگردید و بنگرید چگونه آفرینش را آغاز کرده است سپس [ باز ] خداست که نشئه آخرت را پدید می آورد خداست که بر هر چیزی تواناست.»

IMG_0335

بیان داشتند که در وجود  خود آدمی و  نعمت هایی که خداوند به او داده است نشانه های فراوانی از قدرت خدا قرار دارد به همین خاطر شایسته است که سفر  هدفمند باشد و موجبات خداشناسی را از طریق تامل در نعمت ها و آثار طبیعی فراهم آورد.

IMG_0336

حجت الاسلام زمانی در ادامه با بیان این حدیث از امام علی (ع) که فرموده اند ” عید واقعی روزی است که در آن انسان رضای خداوند را به دست آورد” خطبه اول خود را به پایان رسانده و خطبه دوم خود را با مرور مختصری بر وقایع و رخدادهای مهم سال ۱۳۹۵ آغاز کرد.

IMG_0347

که از جمله آن ها می توان به مواردی که در ذیل آمده اشاره کرد.

–        روشن شدن ماهیت استکباری غرب در خصوص برجام

–        پیروزی مقاومت در محورهای موصل و حلب

IMG_0348

–        آمارگیری و سرشماری موفق سازمان آمار

–        حضور میلیونی در راهپیمایی روز اربعین

–        حضور کم نظیر امت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه

–        و زمین گیر شدن تروریست ها در داخل خاک ایران که از جمله رخدادهای مهم و مثبت و خوشحال کننده در این سال بوده

IMG_0349

این گزارش حاکی است امام جمعه ی محترم بخش میمه در قسمتی از خطبه ی دوم نماز با تکریم اقدام مردم در روز درختکاری مشارکت آنان را در کار دهکده ی گردشگری مزدآباد تحسین کردند و تاسیس انجمن ادبی میمه را بعنوان نیاز این شهر فرهنگی لازم دانستند .

IMG_0355

تصاویر : امیر حسین صادق ، ایستاده از چپ