جایگاه مشورت و شوراها بقلم امام جمعه ی محترم بخش میمه

2017-03-16
132 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم اطلاعیه شماره ۲ ( جایگاه مشورت و شوراها ) و شاورهم فی الامر شوراها و مجالس مشورتی ترجمان عقل جمعی و استفاده از عقل و تجربه دیگران است که ضریب امنیت تصمیم ها را بالا برده و درصد خطا را پایین می آورد. حضرت علی علیه الاسلام می‌فرمایند : لا ظهیر […]

IMG_3430

بسم الله الرحمن الرحیم
اطلاعیه شماره ۲
( جایگاه مشورت و شوراها )
و شاورهم فی الامر
شوراها و مجالس مشورتی ترجمان عقل جمعی و استفاده از عقل و تجربه دیگران است که ضریب امنیت تصمیم ها را بالا برده و درصد خطا را پایین می آورد.
حضرت علی علیه الاسلام می‌فرمایند : لا ظهیر کالمشاوره هیچ پشتوانه ای همانند مشورت نیست و انسان عاقل از مشاوره بی نیاز نمی‌باشد.
عقل را با عقل دیگر بار کن امرهم شوری بخوان و کار کن
حال که دانستیم شورا و مشورت چنین جایگاهی دارد و می‌تواند به عنوان یک راهبرد حلال مشکلات اقتصادی و فرهنگی شهر و روستایمان باشد بیاییم در انتخاب اعضای شورا دقت نماییم و کسانی را برگزینیم که توان کارجمعی و ظرفیت استفاده از عقل دیگران را دارند و از هرگونه استبداد و اسرار بر رای خود پرهیز می‌کنند.
در انتخاب اعضای شورای شهر به عقل ، مدیریت، انگیزه و ایمان نمایندگان رای بدهیم و کسانی را انتخاب نماییم که شایسته جایگاه شورا باشند و منافع ملی را دنبال نمایند. البته رسیدن به این جایگاه نیازمند هوشمندی عموم مردم و تصمیم عاقلانه آنهاست که انتظار می‌رود فرصت را غنیمت شمرده و با دقت و نگاه امانتدار خود را آماده شرکت در این آزمون نمایند و با انتخاب اصلح از نتیجه کار خود لذت ببرند.
والسلام
زمانی گندمانی
امام جمعه بخش میمه