گردنه ملااحمد و دلیجان تا میمه، حادثه خیز ترین نقاط استان

2017-03-14
159 بازدید

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکتر غفور راستین پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری ستاد نوروزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جمع خبرنگاران از آمادگی کامل ۱۳۳ پایگاه اورژانس در سطح استان در برنامه سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد و گفت: این برنامه از اول اسفند سالجاری آغاز شده است و تا پانزدهم […]

n00274647-b
به گزارش خبرنگار ایمنا، دکتر غفور راستین پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری ستاد نوروزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جمع خبرنگاران از آمادگی کامل ۱۳۳ پایگاه اورژانس در سطح استان در برنامه سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد و گفت: این برنامه از اول اسفند سالجاری آغاز شده است و تا پانزدهم فروردین سال آینده ادامه خواهد یافت.
وی افزود: با افزوده شدن ۲۲ پایگاه در سال گذشته تعداد ۶۷ پایگاه شهری و ۶۵ پایگاه جاده ای در استان آماده ارائه خدمت هستند.
وی همچنین تاکید کرد: همزمان با اورژانس، تمام بیمارستان های سطح شهر در آماده باش کامل بسر می برند.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان با اشاره به اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه آمبولانس در سالجاری گفت: امسال تعداد ماموریت های اورژانس در استان ۱۶۱ هزار مورد بود که ۵۴ هزار ماموریت، ترافیکی بوده است.
وی اضافه کرد: در اجرای برنامه سلامت نوروزی همچنین ۱۶ پایگاه سلامت، ۸۶ داروخانه شبانه روزی، ۲۰ آزمایشگاه پاراکلینیک و ۱۲ دندانپزشکی در اصفهان در این مدت بطور کامل فعال خواهند بود.
وی تعداد ماموریت های اورژانس استان اصفهان در نوروز ۹۵ را ۹ هزار و ۵۹۱ ماموریت اعلام و اظهار کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۶۷۰ ماموریت غیرترافیکی و ۲ هزار و ۹۲۰ ماموریت، ترافیکی بود.
راستین، تعداد ماموریت های اورژانس استان در نوروز ۹۴ را نیز هفت هزار و ۷۰۰ ماموریت اعلام کرد که دو هزار و ۷۰۰ مورد آن ترافیکی بود.
وی با اشاره به ۵۵ سورتی پرواز اورژانس هوایی در اصفهان در سالجاری ادامه داد: از این تعداد ۳۱ ماموریت برای حوادث ترافیکی و ۲ مورد برای انتقال مادر باردار بود.
وی همچنین گفت: تعداد ماموریت های اورژانس استان اصفهان در سال ۹۴ حدود ۱۵۸ هزار مورد بود که از میان آنها ۵۲ هزار ماموریت تصادفی بود. تعداد ماموریت های اورژانس هوایی در سال ۹۴ نیز ۵۸ مورد بود که هفت ماموریت مربوط به انتقال مادر باردار بود.
گردنه ملااحمد و دلیجان تا میمه، حادثه خیز ترین نقاط استان
راستین همچنین در باره حادثه خیزترین محورهای تردد استان اصفهان گفت: گردنه ملا احمد از تودشک به سمت اصفهان و منطقه از دلیجان تا میمه، حادثه خیزترین نقاط محسوب می شود که با پیگیری صورت گرفته مشکل آنها در حال رفع شدن است.
وی سه عامل اصلی در حوادث ترافیکی را انسانی، جاده و نقص فنی خودرو عنوان و اضافه کرد: اصلی ترین عامل در این میان انسان است.
وی افزود: در منطقه شرق اصفهان که فاصله زیادی تا مرکز استان دارد پوشش امداد و اورژانس خوبی صورت گرفته است.
وی با اشاره به استقرار پایگاه های اورژانس در پتاس، خور، جندق، چوپانان، انارک و نائین، تصریح کرد: سه پایگاه سلامت نیز در سه راهی جندق، شهر جندق و ورودی پتاس در شرق اصفهان در برنامه سلامت نوروزی ایجاد و فعال شده است.
​وی اضافه کرد: در این منطقه طبق هماهنگیهای صورت گرفته در نظر داریم به دلیل بعد مسافت تا اصفهان از اورژانس هوایی یزد استفاده کنیم.
ظرفیت بخشهای بستری خصوصا بخش های ویژه در ایام تعطیلات کاهش نمیابد
دکتر علی اکبر جنگجو متخصص طب اورژانس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان نیز در این نشست خبری از پوشش همه خدمات درمانی در تعطیلات نوروز در سطح بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، کلینیک ها و دندانپزشکی های استان خبر داد.
وی اضافه کرد: برنامه سلامت نوروزی با هدف حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، تامین و ارتقای ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه، نظارت و رعایت بهداشت آب و پیشگیری از بروز اپیدمی ناشی از آب و غذا، هر سال از اول اسفند آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.
وی تاکید کرد: در این دوره نظارت مستقیم و موثر بر اجرای کشیک های خدمات و مدیریت بر مرخصی کارکنان به ویژه نیروهای متخصص صورت می گیرد.
وی از عدم کاهش ظرفیت بخشهای بستری خصوصا بخش های ویژه در ایام تعطیلات خبر داد.
وی همچنین تاکید کرد: بازدید منظم از کلیه مراکز و درمانگاه ها و بیمارستانها در ایام تعطیلات صورت می گیرد.