میمه با یک درجه زیر صفر ، سردترین نقطه استان اصفهان

2017-03-11
142 بازدید

به گزارش ایمنا، حسن خدابخش رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص هوای امروز استان اصفهان گفت: تحلیل نقشه‌‌های هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارش زا به استان اصفهان می باشد که با ورود این سامانه بارش هایی در مناطق غرب، جنوب، شمال و جنوب شرق استان خواهیم داشت. وی اظهار کرد: […]

n00274280-b

به گزارش ایمنا، حسن خدابخش رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص هوای امروز استان اصفهان گفت: تحلیل نقشه‌‌های هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارش زا به استان اصفهان می باشد که با ورود این سامانه بارش هایی در مناطق غرب، جنوب، شمال و جنوب شرق استان خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: از روز یکشنبه وزش باد در بیشتر مناطق استان و بارش پراکنده برای مناطق غربی پیش بینی می شود.
خدا بخش نوید ورود سامانه بارش زای دیگری را  از روز دوشنبه به استان اصفهان داد و گفت: با ورود این سامانه، در بیشتر مناطق استان اصفهان بارش باران و برف پیش بینی می شود بطوریکه در مرکز و سایر مناطق استان اصفهان بیشتر به صورت باران خواهد بود و در مناطق سردسیر و ارتفاعات استان بصورت برف خواهد بود.
میمه با یک درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین نقطه استان اصفهان
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان  در خصوص گرمترین و سرد ترین شهر استان گفت: چوپانان با ۲۲ درجه به عنوان گرمترین و میمه با یک درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین نقطه استان اصفهان گزارش شده و دمای فعلی کلانشهر اصفهان را ۱۶ درجه سانتیگراد است.
از سوی دیگر میانگین وضعیت کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه های مراقبت دائم و بر حسب شاخص آلودگی هوا و اعلام مرکز پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان عدد ۸۹(AQI) را نشان می دهد و غلظت آلاینده ها در ایستگاه میدان احمدآباد ۸۸، بلوار دانشگاه ۸۵،خرازی۸۸، خیابان رودکی ۷۸، چهارباغ خواجو ۹۲، میدان امام حسین ۱۰۰ و (AQI) رسیده است.
بنابراین گزارش وضعیت کیفی هوا در کاشان، خمینی شهر، مبارکه، شاهین شهر و نجف آباد نیز سالم گزارش شده است.
بر اساس شاخص کیفی هوا، این شاخص از ۰ تا ۵۰ هوای پاک،۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس،۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.