محمدتقی معینیان : آینده ی ترامپ و ایران ( ۳ )

2017-03-11
187 بازدید

باید توجه داشت که این اولین بار نیست که دولت امریکا مواضع تند و غیرمنطقی علیه ایران اتخاذ می‌کند و ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کند خوشبختانه طی ۳۷ سال ایستادگی و مقاومت مردم، دولت و رهبری در ایران چنان بنیه های نظامی و امنیتی کشور قوی شده که دیگر تهدیدات توخالی نظامی و […]

photo_2017-03-11_06-53-15
باید توجه داشت که این اولین بار نیست که دولت امریکا مواضع تند و غیرمنطقی علیه ایران اتخاذ می‌کند و ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کند خوشبختانه طی ۳۷ سال ایستادگی و مقاومت مردم، دولت و رهبری در ایران چنان بنیه های نظامی و امنیتی کشور قوی شده که دیگر تهدیدات توخالی نظامی و بلوف های ژئوپلیتیکی دشمنان علیه ایران کوچکترین ترس و دلهره در مردم و مسئولین نظام ایجاد نمی کند. زمانی که بوش پسر، ایران را به حمله نظامی تهدید میکرد. وضعیت و جایگاه ایران با شرایط فعلی بسیار متفاوت بود. و اما باید مسئولین و کلیه سازمان ها و نهادهای سیاسی کشور در موضع گیریهای سیاسی و رقابتهای سیاسی شرایط حساس کشوری را مدنظر قرار دهند. شرایط حساس فعلی کشور، درجه بالایی از حساسیت و دقت را میطلبد که چنانچه دولتمردان و سیاسیون، دچار خطا در تحلیل یا مواضع شوند. خسارات جبران ناپذیری برای کشور به بار خواهند آورد.
چنانچه در خواندن دست حریف در این رقابت موفق عمل کنند. مزیتهای زیادی به توانمندیهای داخلی و منطقه ای کشور اضافه خواهد شد. اما اگر در مواضع‌گیریها علیه رقیب غداره بند غفلت شود. به کشور خسارات غیرقابل جبرانی وارد خواهد شد.
در موضع¬گیری با تهدیدات و تفکرات پوپولیستی دولت ترامپ بعضی از صاحب منصبان و تحلیل-گران سیاسی کشور، بر این اعتقادند که تمام رجزخوانی¬های دولت جدید امریکا و هدف و اولویت اول ترامپ و تیم نظامی و امنیتی وی، جمهوری اسلامی ایران است، لذا با تزریق نوعی نگرانی در مردم و سیستم تصمیم¬گیری کشور به بهانه و گزک ندادن به دست امریکا، مانع از آن میشوند که کشور در قبال رجزخوانی¬های کابوی امریکایی واکنشی نشان ندهد تا مبادا بهانه¬ای برای حمله امریکا به ایران فراهم شود.
در این نکته که در قبال بی نظمی ترامپ و تیم امنیتی و نظامی وی ضرورت دارد با تدبیر و عقلانیت برخورد کرد، شکلی نیست اما باید توجه داشت که مصلحت اندیشی نباید به گونه¬ای باشد که اصل (حق و حقوق یک ملت را تحت الشعاع قرار دهد.) برای مثال این که برخی انتقاد می¬کنند نمایش دفاع موشکی نباید در این زمان انجام می شد تا بهانه¬ای به دست امریکا نیفتد، سخن دقیق و سنجیده ای نیست، صنایع موشکی ایران یک طرح دفاع ملی است، یک طرح امنیتی مهم برای دفاع از تمامیت کشور و امنیت مردم است و در زمانی که امریکا در حال ساخت موشکهای هیدروژنی و نوترونی و برنامهریزی برای آزمایش آنها در خارج از جو زمین است. در زمانی که کشور خونریز و خونخوار صهیونیستی دارای موشکهای قاره¬پیما و دارای کلاهک های هسته ایست. چرا ایران نباید دارای موشکهای دفاعی میانبرد و دوربرد باشد. واقعاً این چه قانون و نظام عدل و عدالت جهانی است. که به امریکا و اسرائیل اجازه هر غلطی را می دهد ولی نظام جمهوری اسلامی را از داشتن تجهیزات نظامی دفاعی در مقابل دشمنان قسم خورده خود منع میکند. به قول بنیانگذار و پدر صنایع موشکی ایران، (مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی) صنایع موشکی ایران قابل معامله با هیچ چیزی نیست و این صنعت دارای اهداف دفاعی و امنیتی برای کشور است و باید روز به روز تقویت و گسترش یابد و اتفاقاً بهترین ابزار و روش برای پاسخگویی به عربده کشی¬های توخالی دشمنان، موشک پرانی است و با هر پرتاب موشک جدید، بدن دشمنان به لرزه میافتد. مگر میشود در مقابل دیوانگانی مثل ترامپ و هیات دولت (حیوان و حشمش، وزیر دفاع سگ هار و وزیر خارجه سگ دیوانه و سایر وحوش هیات دولت فعلی امریکایی) به صنایع موشکی کشور بی توجه بود.
انشاالله روزی فرا رسد که کشور ما هم دارای موشکهای بالستیک قاره پیما و موشکهای دوربرد مسلح به کلاهکهای هسته گردد. تا ضربه شستی به یاوه گویان نشان دهیم که دیگر حتی جرات بر زبان آوردن نام ایران را نداشته باشند تا چه رسد به تهدید و رجزخوانی و یاوه گوئی های جنون آمیز.(اینهم نوعی پوپولیسم از نوع میمه ای)