شرایط لازم برای داوطلبان عضویت در شوراهای شهر و روستا

2017-03-09
60 بازدید

فرماندار شاهین شهر ومیمه گفت: بر اساس قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ارائه گواهی عدم سوء پیشینه توسط داوطلبان انتخابات به هنگام ثبت نام الزامی است. علیرضا بصیری در جلسه هماهنگی وپشتیبانی ستاد انتخابات شهرستان شاهین شهر ومیمه اظهار داشت:همه باید تلاش کنیم تا  انتخاباتی قانونی، سالم، توأم با امنیت، مشارکت جویانه و […]

muze-12

فرماندار شاهین شهر ومیمه گفت: بر اساس قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ارائه گواهی عدم سوء پیشینه توسط داوطلبان انتخابات به هنگام ثبت نام الزامی است.

علیرضا بصیری در جلسه هماهنگی وپشتیبانی ستاد انتخابات شهرستان شاهین شهر ومیمه اظهار داشت:همه باید تلاش کنیم تا  انتخاباتی قانونی، سالم، توأم با امنیت، مشارکت جویانه و اخلاقی داشته باشیم .

 وی افزود:امنیت انتخابات مرهون حضور مردم، تلاش دستگاه های انتظامی، امنیتی و نظامی و همه کسانی است که وارد عرصه انتخابات می شوند ، فضایی که مردم آزادانه انتخاب می کنند شرایطی است که همه باید بدنبال آن باشیم و تقویت کنیم و در این مسیر،‌ همه مردم برای تعیین سرنوشت خودشان به صحنه بیایند.

 رییس ستاد انتخابات شهرستان شاهین شهر و میمه گفت : ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۳۰ اسفند ۹۵ تا ۶ فروردین ۹۶ انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این زمان مصادف با تعطیلات نوروزی است، افزود: داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا باید از فرصت باقی‌مانده تا زمان شروع ثبت نام، برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه خود اقدام کنند.

بصیری گفت: با تمهیدات انجام شده داوطلبان عضویت در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر از هم اکنون می توانند جهت معرفی دریافت گواهی مذکور به فرمانداری شهرستان و داوطلبان عضویت در پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستا به بخشداری های  تابعه مراجعه نمایند .

وی همچنین به شرایط داوطلبان اشاره کرد و گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، داشتن حداقل ۲۵ سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه برای مردان و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه در هنگام ثبت نام از شرایط داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

بصیری در ادامه بیان داشت: داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار، دیپلم برای روسـتاهای بالای ۲۰۰ خانوار و داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن برای شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر وشهرهای بالای ۲۰هزار نفر جمعیت مدرک لیسانس از شرایط تحصیلی داوطلبان بیان شده است.

در پایان فرماندار یادآورشد در زمان ثبت نام که از ۳۰  اسفند ۹۵ تا ۶ فروردین ۹۶ انجام می‌شود به گونه ای برنامه ریزی شده تا در حداقل زمان ممکن نسبت به ثبت نام داوطلبین شهرها در فرمانداری وروستاها در بخشداری اقدام گردد.