سوگنامه ی کوثر قران بقلم امام جمعه ی محترم بخش میمه

2017-02-27
81 بازدید

(سوگنامه کوثر قرآن حضرت فاطمه سلام الله علیها) تالیف زمانی گندمانی امام جمعه بخش میمه مقدمه: در میان اولاد آدم بعضی فرزندان کثیر و عده ای کوثر دارند. که در این میان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مفتخر به داشتن آن می باشد و فاطمه سلام الله علیها کوثری است که خداوند متعال […]

emam-jomee1

(سوگنامه کوثر قرآن حضرت فاطمه سلام الله علیها)

تالیف زمانی گندمانی

امام جمعه بخش میمه

مقدمه:

در میان اولاد آدم بعضی فرزندان کثیر و عده ای کوثر دارند. که در این میان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مفتخر به داشتن آن می باشد و فاطمه سلام الله علیها کوثری است که خداوند متعال به آنحضرت هدیه نمود تا نسل او تداوم پیدا کند و راه او تا قیامت باقی بماند.فاطمه نام زیبایی که برازنده قامت دخت پیامبر و مفتخر به ام الائمه و راضیه ای که مرضیه خداوند می باشد همان صدیقه طاهره که بتول اولین و دارای نورانیت حاصل از عبادت و بندگی که ملقب به زهرا سلام الله علیها می باشد.

و السلام علیها یوم ولدت و یوم یموت و یوم تبعث حیا

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَه وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

السلام علیک ایتها المظلومه المغصوبه

 پیامبر صلی الله علیه و آله درموردحتک حرمت فاطمه سلام الله علیها و غصب نمودن حق او می فرمایند: گویا می بینم ذلت وارد خانه فاطمه شده، حرمتش پایمال و از ارث خود ممنوع گشته است. کمک می خواهد اما کسی به فریادش نمی رسد. او اولین کسی است که به من ملحق می شود.     امالی شیخ صدوق

ای اهل قلم اصل خبر را بنویسید    بی رحمی جرثومه شر را بنویسید

چون هست موثق خبر کشتن محسن      جان دادن شش ماهه پسر را بنویسید

از قنفذ بیدادگر و ضرب غلافش      از بهر بشر عین خبر را بنویسید

بر حاشیه برگ شقایق بنویسد         گل تاب فشار در و دیوار ندارد

( فاطمه سلام الله علیها شهیده راه ولایت  )

قال الصادق علیه السلام و کان سبب وفاتها ان قنفذ مولی عمرلکزهابنعل السیف بامره فسقطت محسنا ومرضت من ذالک مرضاشدیدا

علت وفات و شهادت آنحضرت ضربت قنفذ بدستور عمر بود که با غلاف شمشیر چنان ضربه ای زد که محسن را سقط نمود و سخت بیمار شد.

تا در بیت الحرم از آتش بیگانه سوخت       کعبه ویران شد حرم از سوز صاحبخانه سوخت

فاطمه علیها سلام ابتدا پشت در ب ایستاد و مانع ورود ماموران خلیفه شد و سپس لباس علی علیه السلام را گرفت تا مانع از بردن او بشود که قنفذ با ضرب غلاف دست او را از علی علیه السلام جدا نمود.

فاطمه علیها سلام  در واکنش به هجوم اجیرشدگان که برای گرفتن بیعت به درب  خانه او آمدند فرمود: هیچ مردمی همچون شما دیدارشان برای من بد و نفرت انگیز نیست جنازه رسول خدا را بر روی دستهای ما تنها گذاشتید و کار خلافت را در میان خود قطعه قطعه کردید. ( درسنامه های فاطمیه ج اول ص ۱۹۷ )

وقتی عمر و ابوبکر با اصرار و واسطه قرار دادن حضرت علی علیه السلام به دیدار فاطمه سلام الله علیها می آیند آنحضرت صورت خود را از آنها بر می گرداند و می فرماید آیا از پدرم نشنیدید که فرمود فَاطِمَهُ بَضْعَهٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی گفتند بله آنگاه حضرت دستها را به آسمان بلند و فرمود خدایا اینها مرا اذیت کردند بخدا سوگند از آنها راضی نمی شوم تا اینکه پدرم رسول الله را ملاقات کنم و او را از کارهایی که انجام دادید با خبر نمایم و او بین شما حکم خواهد کرد.

با این حال چگونه می توان در گذشت آنحضرت را وفات و مرگ طبیعی دانست در حالیکه در مدت کوتاه ۹۵ روز تمام تلاش خود را برای دفاع از ولایت و اجرای احکام قرآن بکار می گیرد و در این راه کتک خورده و فرزندش را شهید می کنند و تن رنجور او در بستر می افتد.

می زد مرا مغیره و یک کس به او نگفت

زن را کسی مقابل شوهر نمی زند

بیش از خودم به حالت زینب دلم بسوخت

مادر ، کسی مقابل دختر نمی زند

یافتم میقات من پشت در است        حفظ رب البیت از حج برتر است

رمی شیطان کردم از امر جلیل              تا بگیرم کعبه از اصحاب فیل

( بزرگداشت ایام فاطمیه )

مقام معظم رهبری: فاطمیه را باید عاشورایی برگزار کنیم.

امید است حضورمان درمراسم فاطمیه مرهمی برداغ دل فرزندان آنحضرت وجبران بخشی ازغربت ومظلومیتش باشد.همانگونه که مراجع معظم تقلید نیز برباشکوه برگزارشدن ایام فاطمیه ورعایت حرمت آن تاکید دارند لذا برگزاری مراسم همراه باعزاداری موجبات تسلای خاطر حضرت بقیه الله الاعظم خواهد بود.

یاقره عین الرسول یاسیدتناومولاتنا اناتوجهنا واستشفعنا بک الی الله وقدمناک بین یدی حاجاتنا یاوجیهه عندالله اشفعی لنا عندالله

زمانی گندمانی

امام جمعه بخش میمه