هیچ کس به اندازه هاشمی خود را وقف مردم نکرد

2017-02-15
66 بازدید

مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه اصفهان: هیچ کس به اندازه هاشمی خود را وقف مردم نکرد استاد دانشگاه اصفهان گفت: هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب و برای پیروزی آن هزینه زیادی کرد و بعد از پیروزی انقلاب هم نقش انکار ناپذیری در قوام نظام اسلامی داشت. به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین […]

photo_2017-02-15_13-23-29

مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه اصفهان:
هیچ کس به اندازه هاشمی خود را وقف مردم نکرد
استاد دانشگاه اصفهان گفت: هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب و برای پیروزی آن هزینه زیادی کرد و بعد از پیروزی انقلاب هم نقش انکار ناپذیری در قوام نظام اسلامی داشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی سپاهی ‏امروز (سه شنبه) در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: عده ای برای رسیدن به مقام و منصب از هرچیزی خرج می کنند، حتی از مقام معظم رهبری هم بارها گفته اند که بنده اگر چیزی باشد خودم شفاف می گویم و عده ای نباید نقل از ایشان کنند.

وی افزود: هاشمی هزینه های زیادی برای ماندگاری انقلاب پرداخت کرده است و نسل جوان باید این موضوع را بداند، برخی از افراد که تریبون داشتند به گونه ای وانمود می کنند که هاشمی سهمی ندارد در حالی که او نقش بسیار پررنگی در انقلاب داشته است. قبل از انقلاب و برای پیروزی حتی هزینه انقلابیون را هم پرداخت می کرد و بعد از پیروزی انقلاب هم نقش انکار ناپذیری داشت.

مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه هاشمی در زمان جنگ و اتمام جنگ و همچنین برای حفظ رهبری پس از امام راحل نقش بسیار مهمی داشت، گفت: این در حالی است که اگر کسی به جای هاشمی بود و هوای نفس داشت و به موقعیت و جایگاه ایشان می رسید می توانست از مقامش سوء استفاده کند، او نه تنها چنین نکرد بلکه مرد دوران سازندگی این کشور شد.

سپاهی اظهار کرد: امیرکبیر فکر بلندی داشت و به همین خاطر در تاریخ ماند. امام راحل به علت فکر بلند در تاریخ ماندگار شد و کسانی که با این افراد مخالفت می کنند، به خاطر فکر بزرگ آنها خود را بزرگ متصور می شوند، هاشمی هم از این دسته افراد بود او کسی بود که حاضر بود هزینه بدهد او یک متفکر عمیق بود و برخی ها که در آن زمان مطرح نبودند امروز خود را به عنوان مبارز مطرح می کنند، این در حالی بود که درست در آن زمان هاشمی زیر شکنجه در زندان های طاغوت، تفکر و تفسیر قرآنی می کرد.

وی با تاکید بر این موضوع که هیچ کس در تاریخ انقلاب خود را به اندازه هاشمی وقف مردم نکرد، گفت: او متفکر و مجتهد بود و همواره هزینه می داد، او خود را فدایی مردم می دانست. هاشمی در مجلس خبرگان انجام وظیفه کرد و بالاترین رای ممکن را به خود اختصاص داداستاد دانشگاه اصفهان: آدم بزرگی مانند هاشمی، دشمنان بزرگی هم داشت
اصفهان- ایرنا – مدیر گروه معارف دانشگاه اصفهان گفت: آدم های بزرگ همواره دشمنانی بزرگ با اندیشه های کوچک دارند و آیت الله هاشمی رفسنجانی هم نمونه ای از شخصیت های بزرگ انقلاب است که دشمنانی از این دست داشت.
[استاد دانشگاه اصفهان: آدم بزرگی مانند هاشمی، دشمنان بزرگی هم داشت]

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی سپاهی روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: مخالفان آیت الله هاشمی رفسنجانی قصد داشتند در پرتو مخالفت با او، خود را بزرگ جلوه دهند.
وی اظهار کرد: عده ای برای رسیدن به مقام و منصب از هر چیزی حتی مقام معظم رهبری هم خرج می کنند، اما معظم له بارها گفته اند که اگر موضوعی باشد خودم بصورت شفاف در جمع مردم بیان می کنم بنابراین عده ای نباید به نقل از ایشان، چیزی را بیان کنند.
این استاد دانشگاه اصفهان با اشاره به نقش آیت الله هاشمی در انقلاب اسلامی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب و برای پیروزی آن هزینه زیادی کرد و پس از پیروزی نیز نقشی انکار ناپذیر در قوام نظام اسلامی داشت.
وی با بیان اینکه هاشمی هزینه های زیادی برای ماندگاری انقلاب پرداخت کرد، گفت: نسل جوان باید این موضوع را بدانند.
حجت الاسلام سپاهی خاطرنشان کرد: برخی افراد بگونه ای وانمود می کنند که آیت الله هاشمی رفسنجانی سهمی در انقلاب ندارد در حالی که او نقشی پررنگ در انقلاب و نظام جمهوری اسلامی داشت.
مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه هاشمی در دوران هشت سال دفاع مقدس، اتمام جنگ و همچنین حفظ رهبری پس از امام نقش بسیار مهمی داشت، گفت: این در حالیست که اگر کسی به جای آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و هوای نفس داشت، می توانست از مقام خود سوء استفاده کند.
وی اضافه کرد: اما آیت الله هاشمی لحظه ای به هوای نفس آلوده نشد و مرد دوران سازندگی این کشور شد.
حجت الاسلام سپاهی گفت: در تاریخ انقلاب هیچکس به اندازه آیت الله هاشمی رفسنجانی خود را وقف مردم نکرد و همین باعث ماندگاری نام او در تاریخ ایران شد.
مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، صبح سه شنبه در سالن شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور استاندار و مقامات محلی برگزار شد.
قرار بود حسین مرعشی از فعالان سیاسی در این مراسم سخنرانی کند که بدلیل لغو پروازهای صبح امروز فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان ناشی از وجود مه غلیظ و کاهش دید افقی، وی در این مراسم حاضر نشد. گروه سیاست و اقتصاد: مدیر گروه معارف دانشگاه اصفهان گفت: مظلومیت نشان خاص است که شامل هرکسی نمی‌شود و مرحوم هاشمی دارای این نشان بود و همین باعث ماندگاری ایشان شده است و اندیشه ایشان همچنان جای تحریر دارد.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام سپاهی، مدیر گروه معارف دانشگاه اصفهان در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که امروز سه‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه در تالار دکتر شریعتی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: شخصیت‌ها کمتر می‌توانند بین‌المللی باشند، شاید بعد از امام (ره) و مقام معظم رهبری که رهبر و سکان‌دار این انقلاب هستند، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از جمله شخصیت‌های بین‌المللی بودند.
وی با بیان اینکه این شخصیت در گستره زمان مطرح شده و دنیا روی نگاه‌ها و دقت‌های ایشان، تحلیل‌هایی که ارائه می‌داد، استفاده کرد، افزود: کسی که جزء شخصیت‌های بین‌المللی می‌شود، باید هزینه پرداخت کند و آقای هاشمی در راه هدف خود این هزینه را پرداخت کرد، بنابراین از خصوصیات بارز ایشان پرداخت هزینه‌ها بود و هیچ‌کس در تاریخ ملت ایران به اندازه مرحوم هاشمی خود را به مردم عرضه نکرد.
مدیر گروه معارف دانشگاه اصفهان بیان کرد: بعد از جریانات سال ۹۲ که ایشان وارد صحنه انتخابات شده بود، یکی از روزنامه‌های فرانسوی تحلیلی انجام داده بود به این منوال که معمولا هنگامی که سیاست مداران از صحنه سیاست جدا می‌شوند، برگشتن آنها به سیاست سخت است، مگر اینکه به کودتا متصل شوند، اما شاید از سیاست‌مدارانی که با سیاست به صحنه برگشت، آیت‌الله هاشمی بود.
مدیر گروه معارف دانشگاه اصفهان گفت: یکی از شاهکارهای مرحوم هاشمی این است که بعد از جنگ دولت را در دست گرفت، از وام‌هایی که اروپاییان داده بودند در راستای توسعه کشور استفاده نمود که متاسفانه نسل جوان ما این مسئله را درک نمی‌کند.
وی افزود: تفکر ساخت پالایشگاه، پتروشیمی، بحث موشکی و هسته‌ای و حتی بحث دانش بنیان در زمان مرحوم هاشمی مطرح شده است. ایشان دارای فکر و ایده‌های بلند و در واقع انسانی دلسوز بودند.
مدیرگروه معارف دانشگاه اصفهان گفت: مرحوم هاشمی یک متفکر عمیق بودند و در شرایط سخت آن دوران،به قرآن رجوع کردند و به همین خاطر در متن سازندگی و پیشرفت، با روحیه قرآنی وارد شدند و اینکه ایشان متفکر، صاحب نظر و مجتهد بود.
وی خاطر نشان کرد: مظلومیت نشان خاص است که شامل هرکسی نمی‌شود و مرحوم هاشمی دارای این نشان بود و همین باعث ماندگاری ایشان شده است و اندیشه ایشان همچنان جای تحریر دارد.