گزارش ستاد برگزاری مراسم نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۵/۱۱/۲۲

2017-02-11
57 بازدید

همزمان با روز پرشکوه و تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی ، نماز جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان خطبه ی اول نماز را با حمد و ثنای الهی و توصیه به تقوی آغاز کرد و گفت : پیامبر اکرم می فرماید هر […]

CIMG3460

همزمان با روز پرشکوه و تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی ، نماز جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی شهر وزوان خطبه ی اول نماز را با حمد و ثنای الهی و توصیه به تقوی آغاز کرد و گفت : پیامبر اکرم می فرماید هر که می خواهد عزیزترین انسان ها باشد تقوای الهی پیشه کند . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدینشرح است :

CIMG3456

– یادآوری نعمتهای الهی و شکر آنها زمینه ساز فراوانی نعمت هاست و مهمترین نعمت ها آزادی و امنیت است . بطور کلی رویکرد انسان در فراوانی نعمت ها موثر است . خداوند می فرماید : این فراز و فرودها  و شکست و پیروزی ها به دلیل این است که انسان در درون خودش تغییر و تحول ایجاد کند .

– امیر المومنین می فرماید برای خداوند در هر نعمتی که به انسان می دهد حقی وجود دارد و پیامبر اکرم کفران نعمت را از گناهان کبیره می داند . اعتراف به نعمتهای خداوند نوعی شکر گزاری است .

– امام صادق می فرمایند : نعمتهای دنیا عبارتند از امنیت و سلامتی است  و تمام نعمت این است که انسان از نعمت بهشت برین برخوردار گردد .

photo_2017-02-11_21-55-02

CIMG3467

– یکی از نعمتهای بزرگ خداوند پیروزی انقلاب اسلامی و ترویج نشانه های دین خداست .  همین نماز جمعه که در سایه ی نظام اسلامی برگزار می گردد از بزرگترین نعمتهای الهی است که به دست ما سپرده شده است و ناسپاسی ، عقوبت خواهد داشت و ظلم در حق مردم خواهد بود .

– مردم شریف ما پای انقلاب ایستادند و ان شا الله این انقلاب یه حکومت حضرت قائم متصل می گردد .

 

CIMG3313

خطبه ی دوم نماز جمعه ی شهر وزوان با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . در ادامه حجت الاسلام زمانی به برگزاری راهپیمایی روز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : مردم امروز آمدند تا به روسای جمهور امریکا اعلام کنند گزینه های شما روی میز مانده و با خود به گور خواهید برد . وی در ادامه افزود : انقلاب اسلامی حاصل تلاش و ایثارگری مردان و زنان غیور ایرانی بوده و ما باید امروز تلاش کنیم تا نسل سوم و چهارم را با اهداف انقلاب اسلامی آشنا کنیم .

– ایام فاطمیه و سالروز شهادت زهرای مرضیه سلام الله علیها را  به محضر حضرت بقیه الله الاعظم تسلیت می گوییم و ان شا الله با برنامه های معرفتی قدر و منزلت حضرت زهرا را بیشتر بشناسیم و امیدواریم که مسئولین نیز قدر مردم را بدانند .

CIMG3515

این گزارش حاکی است مهندس آذرپی بخشدار میمه در بین دو نماز و به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی طی سخنانی ضمن تشکر از حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز تاریخی ۲۲ بهمن به بیان پاره ای از خدمات دولت پرداخت و اظهار امیدواری کرد که مردم بیش از گذشته از نتایج تلاشهای دولت تدبیر و اعتدال برخوردار گردند .
CIMG3502

خلاصه ی خطبه ها – علی هاشمپور

تصاویر – ایمان خوش باطن

مکبر – محسن نقیان

CIMG3543