ریزشها ورویش های انقلاب اسلامی بقلم امام جمعه ی محترم

2017-02-07
47 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم وَالْفَجْرِ ﴿۱﴾ وَلَیَالٍ عَشْرٍ ﴿۲﴾ وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ ﴿۳﴾ موضوع مقاله : (     ریزشها ورویش های انقلاب اسلامی   )   تالیف زمانی گندمانی امام جمعه بخش میمه مقدمه : انقلاب به معنای دگرگونی و تغییر در حاکمیت به شیوه‌های مختلف شکل می گیرد اما شکل گیری انقلاب با پیوست اسلامی سازو کار […]

IMG_3426

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالْفَجْرِ ﴿۱﴾ وَلَیَالٍ عَشْرٍ ﴿۲﴾ وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ ﴿۳﴾

موضوع مقاله :

(     ریزشها ورویش های انقلاب اسلامی   )

 

تالیف زمانی گندمانی

امام جمعه بخش میمه

مقدمه :

انقلاب به معنای دگرگونی و تغییر در حاکمیت به شیوه‌های مختلف شکل می گیرد اما شکل گیری انقلاب با پیوست اسلامی سازو کار و روش های خاص خود را دارد و هدف آن تغییر حکومت یا دست بدست شدن قدرت نیست بلکه تغییر روش ، تفاوت نگرش‌ها و حاکمیت ارزشهای الهی و انسانی را دنبال می‌کند و در این میان انقلاب اسلامی به عنوان مهم ترین پدیده قرن بیستم یک تحول عظیم و برگرفته از مبانی دینی و انتخاب آگاهانه مردم به رهبری امام خمینی ( ره ) تحقق وعده الهی مبنی بر  إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم  ( سوره مبارکه الرعد آیه ۱۱)

بود که توانست به حکومت شاهان و سلطه استعمارگران پایان دهد و بدون وابستگی به شرق و غرب روی پای خود بایستد.(    ان الذین قالواربناالله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الاتخافوا ولاتحزنوا     )

 

(انقلاب اسلامی وارزشها)

از ویژگیهای انقلاب مبارزه باسلطه استکبار وتلاش برای از بین بردن حاکمیت جور ومورد حمایت غرب بود که با اعتراض امام خمینی به لایحه کاپیتولاسیون آغاز وبامجاهدت مردم وقیام ۱۵خرداد آغاز وسرانجام در بهمن ماه ۵۷ به پیروزی رسید.مهمترین هدف انقلاب ازبین رفتن مظاهر فساد واجرای احکام دین وحفظ هویت ملی بودکه البته دست یابی به آن سختی های فراوانی را به همراه داشت. امام صادق علیه السلام می فرماید:تمنوا الفتنه ففیها هلاک الکبائره وطهارت الارض من الفسقه (۱) دنبال انقلاب ودگرگونی باشید که ازبین رفتن مستکبران وپاک شدن زمین از فاسقان را درپی خواهد داشت.همه سیاستمداران و آگاهان به مسائل انقلاب می‌دانند که بنیانگذار جمهوری اسلامی و انقلابیون به چیزی جز رضای حضرت حق و حاکمیت دین فکر نمی کردند و هرگز بدنبال نان و نام و مقام نبودند. همانگونه که انگیزه تأسیس حکومت علوی. در خطبه صد و سی و یکمِ نهج البلاغه آمده است: اللّهُمَّ اِنَّک تَعْلَمُ اَنَّهُ لَمْ یکنِ الَّذِی کانَ مِنَّا مُنافَسَهً فِی سُلْطانٍ، وَ لاَ الْتِماسَ شَیءٍ مِنْ فُضُولِ الْحُطامِ، وَلکنْ لِنَرُدَّ الْمَعالِمَ مِنْ دِینِک، وَ نُظْهِرَ الاِْصْلاحَ فِی بِلادِک. فَیأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبادِک، وَ تُقامَ الْمُعَطَّلَهُ مِنْ حُدُودِک؛(۲) بار خدایا، تو به آنچه که از ما صادر شده است آگاهی (جنگ ها و زدوخوردها) که نه برای میل و رغبت به سلطنت و خلافت و نه برای به دست آوردن چیزی از متاع دنیا بوده است، بلکه برای این بود که (چون فتنه و فساد در شهرها شیوع یافت، ظلم و ستم بر مردم وارد گشت و حلال و حرام تغییر نمود، خواستیم) آثار دین تو را (که تغییر یافته بود) بازگردانیم، و در شهرهای تو اصلاح و آسایش را برقرار نماییم تا بندگان ستم کشیده ات در امن و آسودگی باشند و احکام تو که ضایع مانده جاری گردد.

۱-  تحف العقول ص۷۶

۲- نهج البلاغه خطبه۱۳۱

                                                               ( استحاله انقلاب )

استعمارگران اگر نتوانستند کشورهای دارای موقعیت خاص جغرافیایی و تجاری را مستعمره خود کنند درصدداستعمار فکری آنهابر آمده وبرای رسیدن به این هدف ابتدا فرهنگ آنها راتغییر وسپس باتفوذ در بدنه اجرایی وتغییرفکر دولت مردان استحاله درونی را آغاز وهمانند موریانه آرمان وارزشهای مورد احترام مردم را از بین می برند تا زمینه سلطه خود رافراهم آورند.دیوید کید (مامورسازمان سیاه) می‌گوید: مهمترین حرکت در براندازی جمهوری اسلامی ایران تغییر فرهنگ است ومامصمم به آن هستیم. ونظریه پرداز انقلابهای مخملی می گوید: ما باید بینش مردم راعوض کنیم( ۳)  تحرکات میدانی آنها نیز روی محورترویج بدحجابی – ترویج فرهنگ وسبک زندگی غربی واندیشه سکولاریسم وتقدس زدایی ارزشهای دینی متمرکز شده است. مقام معظم رهبری می فرماید:از راههای دیگری که دشمن سعی می کنددرمیان مردم مانفوذ پیداکند شایعه پراکنی واز بین بردن امید مردم به آینده است.(۴)                               (هشدارهای مقام معظم رهبری)

 من دو خطا را امروز میخواهم تصحیح کنم. دو اشتباه دارد تزریق میشود به افکار عمومی مردم ما. عامل این تزریق هم در درجه‌ی اوّل خود دستگاه استکبار و آمریکا هستند، و درجه‌ی دوّم بعضی آدمها در داخل؛ آدمهایی که -من همه را متّهم نمیکنم- بعضی‌شان وابسته‌ی به تشکیلات سرویس‌های جاسوسی یا سیاسی یا مراکز خاصّ آمریکایی هستند، بعضی‌شان هم نه، وابستگی ندارند؛ ازنفس‌افتاده‌ها، پشیمان‌شده‌ها، بوی لذّت دنیا به مشامشان رسیده‌ها. آنها این فکر را، این دو خطا را دارند حواله میدهند به اینها، اینها هم در منبرهای مختلف، در جایگاه‌های مختلف، این را توسعه میدهند و گسترش میدهند؛ داخل دانشگاه، بیرون دانشگاه، در مطبوعات و جاهای مختلف. من این دو خطا را امروز میخواهم تصحیح کنم.(۵)

۳- فرهنگ جمعه آذرماه۹۵

۴- دیدار بامردم خرم آباد مهر۹۰

۵- دیدار با دانش آموزان ودانشجویان  آبان ۹۵

( انقلاب اسلامی و عوامل تهدید )

از مهم ترین چالش‌های تهدیدزا  میدان دادن به افراد بی تعهد نسبت به انقلاب و اعتبار بخشیدن به کسانی که دشمنی آنها با نظام جمهوری اسلامی آشکار و سنخیتی با آرمانهای انقلاب ندارند می باشدکه سپردن امور کلیدی بدست آنها نقض آشکار توصیه امام است که فرمودند : چه من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد. (۶)   وصیتنامه امام خمینی (ره)

 این پدیده شوم شیوه خطرناکی است که همانند خوره انقلاب را از درون می پوساندوتکرارفاجعه زخم خوردهای کینه توز وتکرارفاجعه تنگه احد وبه قدرت رسیدن خالد ابن ولید ومروان حکم وامثالهم می باشدکه مقابله بااین شیوه غلط می تواند از پیدایش جبهه نفاق جلوگیری نماید.

خندق به مصاف عبد ود می آید     خالد به گذر گاه احد می خواند

از مصر وفلسطین ویمن تاشامات        هر جبهه مرا به سمت خود می خواند

یکی دیگر از تهدیدها رویکرد اشرافی‌گری توسط از نفس افتاده‌ها و پشیمان شده‌هاست که همانند طلحه و زبیر در مقابل سکاندار انقلاب ایستاده و مانع انتقال پیام انقلاب وارزشهای آن به نسلهای بعدی می‌شوند و البته حضور پرشور مردم و رویش های انقلاب اجازه جولان به آنها  رانخواهد داد و هیاهوی چندرروزه آنها خللی در اراده پولادین ملت انقلابی ایجاد نمی‌کند.

دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست       روی دریا کف نشیند قعر دریا گوهریست

(راه‌های حفظ انقلاب وشرایط تداوم آن)

بینش و نگرشهای افراد نسبت به انقلاب و ارزشهای آن مهم‌ترین عامل حفظ انقلاب

بدیهی‌ است که شخصیت انسانها بر اساس بینش و اعتقاد آنها شکل می‌گیرد. حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند : قیمه کل امر ما یحسنه  ارزش هر انسان به اندازه اعمال پسندیده اوست.بدیهی است رویش های انقلاب باایثار جان وپیامهای روشنگرانه خود مشعلی را برافراشتند که شعاع آن تادور دستها راروشن وخفاشان را از آسیب رساندن به انقلاب دور می کنند.

شهید محمد جهان‌آرا فرمانده سپاه خرمشهر که توانست ۳۵ روز  بدون امکانات خرمشهر را حفظ کند، خطاب به رزمندگان می‌گوید: اگر شهر سقوط کند دوباره آن را پس می‌گیریم مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند. وشهدای هستهای وپیشگامان مبارزه باسلطه گران با پیروی از دیدبان انقلاب وپیروی از امام وانقلاب مانع از رشد غده های خطرناک خواهند شد.وجود جوانان متعهد در عرصه های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و نظامی رویش‌های انقلاب بوده و هستند که تهدیدها را به فرصت تبدیل و در شرایط سخت و بحرانی انقلاب را از گردنه های سخت عبور دادند.

وَإِن تَصبِروا وَتَتَّقوا لا یَضُرُّکُم کَیدُهُم شَیئًا  إِنَّ اللَّهَ بِما یَعمَلونَ مُحیطٌ     سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۲۰

اگر (در برابرشان) استقامت و پرهیزگاری پیشه کنید، نقشه‌های (خائنانه) آنان، به شما زیانی نمی‌رساند؛ خداوند به آنچه انجام می‌دهند، احاطه دارد.مهمترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایمان به خداوند و ثبات قدم ملت انقلابی ایران به رهبری عبد صالح خدا حضرت امام بود و تداوم آن نیز مشروط به ادامه شرایط تاثیرگذار در پیروزی است که طبق آیه یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم  (سوره مبارکه محمد آیه ۷) به عنوان یک اصل تغییر ناپذیر محقق می‌شود. بدیهی است هر گاه انگیزه الهی و نگرش به ارزشهای معنوی از بین رفت زمینه شکست نیز فراهم می‌شود. پس بیاییم باتقویت باورهای دینی وسپردن امور به افراد متعهد وتوانمندامانتدار انقلاب وخون پاک شهیدان باشیم وبا تداوم راه آنها کشتی انقلاب را به ساحل نجات رسانده وبه صاحب اصلی آن حضرت بقیه الله الاعظم بسپاریم.

والسلام

زمانی گندمانی

امام جمعه بخش میمه