استاد مهدی معینیان – تفسیر آیه ی ۸ سوره ی بقره

2017-02-05
89 بازدید

این تحقق وعده ی الهی بود که کارتر و بوش و اوباما به ذلت خودشان در برابر ایران اعتراف کردند ، و اطمینان داشته باشید که عربده کشی های ترامپ هم نهایتا در برابر یا حسین ما شکست خواهد خورد ، مشروط به این که واقعا حسینی و عاشورایی باشیم . آیه ی ۸ سوره […]

photo_2016-11-22_23-33-43

این تحقق وعده ی الهی بود که کارتر و بوش و اوباما به ذلت خودشان در برابر ایران اعتراف کردند ، و اطمینان داشته باشید که عربده کشی های ترامپ هم نهایتا در برابر یا حسین ما شکست خواهد خورد ، مشروط به این که واقعا حسینی و عاشورایی باشیم .

آیه ی ۸ سوره ی بقره

ومن الناس من یقول آمنا بالله و بالیوم الاخر و ماهم بموءمنین
و از میان مردم کسانی هستند که می گویند به خدا و روز قیامت ایمان داریم ؛ ولی (دروغ می گویند و) ایمان ندارند .?

باید دانست که مقصود خدای متعال از ذکر این آیات بیان قصه و شرح حال نیست ؛ بلکه به خاطر این است که مسلمانان این صفات و ویژ گیها را به عنوان معیار برای شناخت خودشان و دیگران قرار دهند تا دشمنان خود را بشناسند و فریبشان را نخورند .?

منافق کسی است که حرفهایش قشنگ است و کارهایش زشت ..خوب حرف می زند و بد عمل می کند . می گوید من کارهایم الهی و انسانی است ؛ ولی ضد راه خدا و برخلاف مصالح انسانها کار می کند .مثلا در زمان ما منافقین بزرگ از حقوق بشر و آزادی و مبارزه با تروریسم سخن می گویند که حرف خدا پسندانه و زیبایی است ، ولی درحقیقت مقصودشان حفظ منافع نا مشروع خودشان است که به دست هرکس آن را در خطر ببینند، این وصله ها را به به او می چسبانند . ?
منافق چون حرف خوب می زند خطرش از کافر بیشتر است و نقشه هایش را هم بهتر به پیش می برد و اجرا می کند . از این رو در قرآن کریم علاوه بر دوازده آیه ی دیگر پس از این آیه ، در سیزده سوره ی دیگر هم به اشکال و اقوال مختلف در باره ی نفاق و شگردهای منافق بحث شده و سوره ی ۶۳ قرآن کریم هم به نام منافقین و مختص آنهاست .??

شهید مطهری در کتاب آشنایی با قرآن ، ذیل این آیه می فرماید : منافق هم یکی از اقسام کافر است ، با این تفاوت که کافر در کفر خود صداقت دارد و آشکارا می گوید که خدا و پیغمبر را قبول ندارد ، لذا خطرش کمتر است اما منافق چون روی عقیده ی قلبی خودش رو پوش می گذارد و دل و زبانش با هم کاملا متفاوت است ، مسلمانان را گول می زند واز نیروی خود اسلام ومسلمانان علیه آنان استفاده می کند….??

باید دانست که معمولا کفار و منافقین به سبب این که اسلام را دشمن درجه ی یک خود می دانند ، در مبارزه با آن تردیدی به خود راه نمی دهند .اما از سوی دیگر خدای قادر و شکست نا پذیر به مسلمانان قول مساعدت داده و فرموده
الله ولی الذین آمنوا…. یا ان تنصروا الله ینصرکم …و لی شرطش این است که مسلمانان ، وعده ی خدای متعال را باور کنند و از دشمن نترسند .❤️❤️

این تحقق وعده ی الهی بود که کارتر و بوش و اوباما به ذلت خودشان در برابر ایران اعتراف کردند ، و اطمینان داشته باشید که عربده کشی های ترامپ هم نهایتا در برابر یا حسین ما شکست خواهد خورد ، مشروط به این که واقعا حسینی و عاشورایی باشیم .❤️❤️

خلاصه اولین خصلتی که خدای سبحان در باره ی منافقین بیان فرموده این است که در زبان آدم حسابی اند وطرفدار انسان ولی در عمل نا حسابی اند و بدتر از حیوان . در ظاهر : یقول آمنا … ولی در باطن : ماهم بمومنین . ?