متن کامل سخنان آقای حاجی در حضور دکتر نوبخت

2017-02-05
61 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم خوش آمدید آقای نوبخت، تشریف آوردید، زحمت کشیدید، تشکر می کنم. انشاالله فرصتی پیش بیاید و مجدداً در خدمت شما باشیم برای اینکه نقاط مختلف این دو شهرستان آشنا شوید و با مردم هم دیدارهایی داشته باشید.اما خصوصیات شهرستان شاهین شهر را عزیزان فرمودند، همشهریان جنابعالی هم در این شهر بسیار […]

photo_2017-02-03_12-27-18-700x394

بسم الله الرحمن الرحیم

خوش آمدید آقای نوبخت، تشریف آوردید، زحمت کشیدید، تشکر می کنم. انشاالله فرصتی پیش بیاید و مجدداً در خدمت شما باشیم برای اینکه نقاط مختلف این دو شهرستان آشنا شوید و با مردم هم دیدارهایی داشته باشید.اما خصوصیات شهرستان شاهین شهر را عزیزان فرمودند، همشهریان جنابعالی هم در این شهر بسیار هستند و از سراسر ایران اسلامی در این شهر جمع شده اند و امیدواریم که ما مسئولین بتوانیم آنچه که رسالتمان است برای این مردم خوب انجام دهیم.

اما چند نکته بنده دارم که خدمتتان عرض میکنم و شما هم همیشه عنایت داشته اید. نکته اول درخصوص دهه چهارم انقلاب، دهه پیشرفت و عدالت، طبیعتاً همه سیاست ها و برنامه ها در این راستاست، امیدوار هستیم که بتوانیم این برنامه ها را عملیاتی کنیم.

درباره ما بعنوان استان اصفهان یک نگاه نادرستی وجود دارد و آن اینکه ما برخورداریم، حالا شاید شهر اصفهان دارای این وضعیت باشد، ولی ما شهرستانهای اطراف اصفهان دچار مسائلی هستیم که مشکلاتی را برای ما بوجود آورده است.ار آنطرف ما امیدوار هستیم چهار پروژه بزرگی که مراحل ماده ۲۱۵ آنها را تا حدودی طی کرده ایم به سرانجام برسد.

یکی از آنها بحث مترو هست که مدارک آن آمده و در سامانه شما هم ثبت شده است که ضرورتش را همه می دانند.

مطلب بعدی ورزشگاه بزرگ شاهین شهر است. در این شهر جوانان ورزشکار زیادی وجود دارد که مکان مناسبی هم در اختیار ندارندو از طرفی برای انجام کار یک سوم هزینه انجام آن را شهرداری و شورای شهر شاهین شهر تقبل کرده است و یک سوم دیگر را بخش صنعت و مابقی آن نیز سهم دولت است که مراحل آن نیز انجام شده و جنابعالی هم دستور آن را صادر نموده اید ولی کمیته ای که برای ماده ۲۳ باید تصمیم بگیرد در آنجا متوقف شده است.

ما دو شهرستان هستیم. یکی شاهین شهر و میمه که دوستان توضیح دادند. دیگری شهرستان برخوار که حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و هیچ بیمارستان دولتی در آن نیست و در بخش خصوصی هم در حد یک درمانگاه که پروژه احداث بیمارستان دولتی واقعاً حق این شهرستان است و جزء پروژه هایی است که ما پیشنهاد دادیم.

همچنین موضوع اصلی ما در هر دو شهرستان موضوع فاضلاب است و تنها پروژه ملی که ما در این دو شهرستان داریم همین پروژه فاضلاب  است و این بحثی که در مورد دهه توسعه و عدالت عرض کردم در همین رابطه بود. آقای دکتر بیاییم یکبار فهرست پروژه های شهرستانهای مختلف را بررسی کنیم و ببینیم شرایط به چه شکل است و اینگونه نباشد برخی مناطق چندین پروژه ملی داشته باشند و حالا هم که می خواهیم بودجه اختصاص دهیم برای تکمیل آنها باشد. پس جایی که اصلاً پروژه ملی ندارد چه؟

در مورد پروژه فاضلاب آمدند و بررسی هایی انجام دادند. آقای صالحی معاون جنابعالی و دو مدیر عامل آب و فاضلاب کشور تا حالا بازدید داشته اند و گزارشهایی هم داده اند که خدمت شما ارئه کردم. امیدوار هستیم که انشاا… این پروژه که حالت مشارکتی هم دارد به ثمر برسد.

کسانی که می خواهند آقای دکتر نوبخت بعنوان عیدی این مسئله را برای دو شهرستان حل کند، صلواتی بفرستند.

نکته بعدی؛ بحث کمبود فضاهای آموزشی در منطقه است. اگر از رئیس اداره نوسازی مدارس بپرسید که بدترین مناطق از نظر فضای آموزشی کجاست، همین دو شهرستان را نام خواهد برد. مهاجرت هم زیاد است و لذا بودجه استانی که حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان برای شاهین شهر و میمه و برای برخوار هم که کمتر است، کاری از پیش نخواهد برد. ما در این دوشهرستان بیشترین راههای مواصلاتی را داریم. عنایت بفرمایید راهکاری برای حل این مشکل بیابید.

مطلب بعدی درخصوص وضعیت صنعت است. بحمدا… اقدامات خوبی صورت گرفته اما می خواهم بگویم آقای دکتر با نرخ ۱۸ درصدو از آنطرف درآمدی که واحدهای صنعتی دارند جوابگو نیست و لذا بخشی از آنها وام هم بخواهیم بدهیم، نمی گیرند و بخشی دیگر هم به آنها وام نمی هند. بانکها به راحتی وام نمی دهند و درست همکاری نمی کنند. بعنوان مثال برای واحدی که کارگران آن هفت ماه حقوق نگرفته اند و دوماه پیش هم تعطیل کرده، سه بار بنده رفتم پیش مدیرعامل یکی از بانکها در تهران و متاسفانه هنوز مشکلاتی بر سر راه این صنایع بوجود می آید علیرغم مصوبه ای که دولت درخصوص چک برگشتی داشت باز هم ایراد و اشکال زیادی وجود دارد. از طرف دیگر بحث اشتغال است. در این منطقه دغدغه اکثر پدران و مادران مسئله اشتغال فرزندانشان است که عمدتاً تحصیل کرده هستند. این هم تدبیری می خواهد که بالاخره جنابعالی بعنوان کسی که در دولت اثرگذار فراوان هستید، ما در این دو شهرستان نیاز داریم توجه بیشتری بشود.

من این مطلب را چند روز پیش در مجلس گفتم که شاید کمی تلخ هم باشد ولی چاره ای نیست. اگر امروز یک بنده خدایی بخواهد یک وام بگیرد برای رهن خانه مثلاً ۵ میلیون تومان، خدا را شاهد می گیرم که امروز هیچ بانکی وامی برای رهن کردن نمی دهد. وام کارگشایی هم ۲ ماه است که پرداخت نمی شود که بنده به آقای طیب نیا هم گفتم، آن هم با نرخ ۱۸ درصد نه قرض الحسنه، این هم ان شاءا.. یک راهکاری برای مردم بیندیشید.

نکته بعدی و پایانی بنده مباحث استانی است. در استان اصفهان که ما هم جزء آن هستیم، بحث آب مسئله اصلی ماست. در حال حاضر پروژه بهشت آباد ببینید در بودجه چه اتفاقی برایش افتاده، اولاً که لازم است اجرای آن بعهده خود اصفهانی ها باشد چون شرکت کنونی هیچ کاری انجام نداده تا حالا. مشکل بعدی سامانه دوم آب شرب است. سوال کنید از استاندار، از آقای طرفه و از آقای اکبری که مدیر جنابعالی هستند و ما از فعالیت و کارهای خوبی که انجام داده اند تشکر می کنیم، کمتر از ۲ ماه قبل آب قطع شد. بعلت بارندگی کمی که در سد صورت گرفت و یا ورود آشغال، تصفیه خانه از کار افتاد و در همین شاهین شهر مردم هیچ راهی نداشتند. به هر حال این یک تهدید است برای ۵ میلیون جمعیت استان، آنوقت ما در بودجه کشور ردیفی برای این مطلب نداریم. که امیدواریم در لایحه بودجه سال آینده شما عنایت داشته باشید.

بحث آب برای کشاورزی هم دچار مشکل است که بحث انتقال آب به منطقه وجود دارد و دو سال است که آب به ما داده اند و امسال هم خواهند داد. آقای دکتر کسانی که در گرگاب و گز زندگی می کنند، زندگیشان به این آب وابسته است.