طرح آبیاری نوین گلستان میمه اجرا و تحویل موقت شد

2017-01-23
123 بازدید

با بازدید عصر روز گذشته ی مهندس شریفی نماینده ی  صندوق توسعه ی بخش کشاورزی استان اصفهان از سطح ۱۳۳ هکتاری اجرای شبکه ی آبیاری موضعی و احداث استخر و ایستگاه پمپاژ ، کار تحویل موقت پروژه ی یک میلیارد و چهارصد میلیون تومانی گلستان میمه نهایی گردید . قبل از این بازدید ، دستگاه […]

IMG_5274

با بازدید عصر روز گذشته ی مهندس شریفی نماینده ی  صندوق توسعه ی بخش کشاورزی استان اصفهان از سطح ۱۳۳ هکتاری اجرای شبکه ی آبیاری موضعی و احداث استخر و ایستگاه پمپاژ ، کار تحویل موقت پروژه ی یک میلیارد و چهارصد میلیون تومانی گلستان میمه نهایی گردید . قبل از این بازدید ، دستگاه نظارت شهرستان و استان و مدیران آب و خاک شهرستان شاهین شهر و میمه با بررسی مشخصات  طرح اجرا شده و هزینه های طرح  ، درستی انجام فنی کار و هزینه های صورت گرفته را تایید و گزارش کرده بودند .

IMG_5270

لازم به ذکر است که قرار داد اولیه ی این طرح با روش ۵۰-۵۰ تنظیم گردید  که با پیگیری های هیئت مدیره ی شرکت گلستان  و موافقت مدیریت آب و خاک استان طرح گلستان تجمیعی و ۸۵ – ۱۵ گردید .  در این روش ۸۵ درصد از هزینه های اجرای شبکه ی آبیاری نوین از محل تسهیلات بلاعوض دولتی و مابقی هزینه ها از طریق آورده ی اعضا تامین می شود .

IMG_4874

اجرای شبکه ی آبیاری موضعی ( قطره ای ) نقش مهمی در بهینه سازی مصرف آب کشاورزی که بیشترین حجم مصرف آب را در کشور بخود اختصاص داده دارد و علاوه بر این ، عملکرد محصول در واحد سطح را نیز افزایش می دهد .