حاجی در جلسه ی شورای اداری شهرستان چه گفت؟

2017-01-09
55 بازدید

حماسه سازان؛ نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در جلسه پنجشنبه ۱۵ دی ماه ۹۵ شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه شرکت کرد. آقای حاجی طی سخنانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس، […]

img_7773-600x400

حماسه سازان؛ نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در جلسه پنجشنبه ۱۵ دی ماه ۹۵ شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه شرکت کرد.

آقای حاجی طی سخنانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و همچنین امام خمینی (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، به بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ضمن مثبت دانستن روند مصوبات، گفت: شفاف سازی در مسائل مالی کشور  و اولویت هایی از جمله آب، محیط زیست، رونق اقتصادی و اشتغال دو رویکرد اساسی برنامه ششم توسعه است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور به اثبات حق شهرستان در موضع سهم ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: متاسفانه در لایحه برنامه ششم توسعه توزیع سهم ارزش افزوده بر اساس سرانه جمعیت آمده است، یعنی عوارض ارزش افزوده یک واحد صنعتی که بابت کاهش ضررهای وارده به مردم شهرستان همجوار، دریافت و به شهرداری های داده میشود به صورت استانی تقسیم شود و همه این عوارض به آن مردمی که این آلایندگی ها را تحمل میکنند پرداخت نشود.

وی برگزاری هفته شاهین شهر را کار قابل تقدیر و درست عنوان و افزود: پیشنهاد بنده این است که با توجه به اینکه عموم نمایندگان بستگانی در شاهین شهر دارند، در فرصت باقیمانده هفته شاهین شهر یک بسته فرهنگی از اطلاعات شهر تهیه کنید تا در اختیار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار بدهیم.

حاجی دخیل نمودن مردم، اصناف و تشکل های مردمی در بروز و ظهور گرامیداشت دهه فجر را از وظایف مسئولین در برگزاری مراسم ها دانست و گفت: وظیفه هر کدام از ما که مسئولیتی داریم این است که برای جوانانی که نه دوران طاغوت را دیده اند و نه دوران دفاع مقدس را، وضعیت اسفبار دوران طاغوت که بعضی از رسانه های خارجی به دنبال پاک کردن از ذهن ها هستند را تشریح کنیم و دستاوردهای انقلاب اسلامی که نتیجه خون شهدای والا مقام است را نیز بیان نماییم.

نماینده قوه مقننه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان ضمن تشکر از شهرداری شاهین شهر که در حوزه جذب سرمایه اقداماتی را انجام داده است، به جذب سرمایه گذاری در شهرستان اشاره و افزود: در حالی که شهرک شمال که همان شهرک صنعتی شاهین شهر است گنجایش هزار واحد صنعتی را دارد ۵۰ یا ۶۰ واحد صنعتی در آن فعال است و همچنین شهرک فناوری که در دل آن ایجاد شده فرصت خوبی برای کسانی است که می خواهند ایده های خودشان را به کالا تبدیل کنند.

آقای حاجی ضمن اشاره به بازسازی قنوات شهرستان از مسئولین خواست با کارشناسی و آینده نگری کامل به این روند ادامه دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجل نهم و دهم از دکتر اکبری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان به خاطر کاهش هزار میلیارد تومانی مالیات استان تشکر کرد و گفت: مشکل اساسی این شهرستان و شهرستان برخوار عدم دید واقع گرایانه مسئولین استانی نسبت به مسائل این دو شهرستان است. یعنی اگر بر اساس نیازها و واقعیت ها به این شهرستان نگاه شود خیلی از مشکلات حل می شود.

نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی عدم وجود زیر ساخت های مناسب در دو شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار را مشکل اساسی عنوان نمود و خطاب به دکتر اکبری، اظهار داشت : انتظار ما از جنابعالی واقعی کردن شاخص های بودجه ای در استان است. دولت در سال های اول هر برنامه نقاط کمتر توسعه یافته را مد نظر قرار خواهد داد. در این شهرستان هم شما نقاط محروم و کمتر توسعه یافته رامورد توجه قرار دهید. دولت هم از اینکه اعلام کند منطقه ای محروم است نگران نباشد. اگر این کار انجام شود بسیاری از مشکلات این دو شهرستان مرتفع می شود.

محرومیت در فضاهای آموزشی، مشکلات مردم و اصناف در خصوص مسائل مالیاتی، ریز گردها و مشکلات بخش میمه موارد دیگری بود که نماینده مردم در قوه مقننه مطرح و ضمن اشاره به عدم وجود پروژه های ملی در این شهرستان، افزود: یکی از مشکلات دشت برخوار که بخش مرکزی این شهرستان را هم شامل می شود موضوع آب است که متأسفانه بدترین وضعت را در این دشت شاهد هستیم.

آقای حاجی به قرار دادهای دو قلو اشاره و ضمن تأکید بر ضایع شدن بیت المال در این قرارداد ها گفت: بدون اطلاع مسئولین شهرستان، آب منطقه ای استان اصفهان دو فقره واگذاری، یکی، ۲۱۰ لیتر و دیگری۱۸۰ لیتر پساب به پالایشگاه و نیروگاه داده است که ۶۶۷ میلیارد تومان از پول بیت المال در این قرار دادها گرفته نشده است. بنده به سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، حوزه قضایی شاهین شهر، شخص استاندار اصفهان و معاونت عمرانی استانداری اعلام کرده ام ولی تا کنون هیچ کس از این کار جلوگیری نکرده است.  اگر این پول به مردم این شهرستان بازگردد تمام مشکلات این شهرستان برطرف خواهد شد.