دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ / Monday, 9 January, 2017

2017-01-09
128 بازدید

تا همین یک هفته ی پیش هم وفاداری شان را به رهبری اعلام کردند  به گزارش «تابناک» و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه شب در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگوی ویژه خبری که به طور زنده از شبکه دوم سیما پخش می […]

تا همین یک هفته ی پیش هم وفاداری شان را به رهبری اعلام کردند 
به گزارش «تابناک» و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه شب در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگوی ویژه خبری که به طور زنده از شبکه دوم سیما پخش می شد گفت:  به محضر مبارک حضرت ولیعصر(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و امت شهید پرور، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت می گویم. همچنین به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان که  مبارزاتی خستگی ناپذیر داشتند و زحماتی به یادماندنی برای انقلاب و نظام اسلامی کشیدند، اجر و ثواب وافر خواستام.
استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) در خصوص ویژگی های شخصیتی رئیس فقید مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: اولین ویژگی  بارز و مشهود حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی پرکاری فوق العاده ایشان بود. ایشان در همین سن ۸۲ سالگی در تشکیل جلسات مجمع و کمیسیون ها،  بسیار پرکار و پر کاری ایشان حتی از جوانان مجمع  هم مشهود تر بود. البته  بخشی از این روحیه بر می گشت به انگیزه های ایشان و بخشی به علاقه او به بحث سیاستگذاری و اجرا. دومین ویژگی ایشان این بود که هم در زمان امام و هم در دوران زعامت رهبرانقلاب ، حرف های خود را صریح می زد ولی اگر  امام و رهبری، حرف دیگری می فرمودند،  می گفت من به حرف رهبری عمل می کنم.
وی افزود: سومین ویژگی آیت الله هاشمی که می توان به آن اشاره کرد این بود که دشمنان انقلاب عموما هیچ گاه از ایشان دل خوشی نداشتند. حتی امروز یکی از حامیان تحریم اقتصادی ایران، به نام  مارک دووبیت از اعضای کنگره آمریکا از این که آقای هاشمی رفسنجانی دار فانی را وداع گفته، اظهار خوشحالی کرده است. بنا بر این همیشه دشمنان انقلاب اغلب با جناب آقای هاشمی رفسنجانی مساله داشتند. از طرف دیگر ایشان یکی از روحانیونی بود که همیشه به دنبال نوآوری و پیگیر آن بود که از روشها  و راهکارهای جدید در صحنه اداره کشور استفاده کند. مجموعه ویژگی های ایشان، از وی شخصیتی ویژه و ممتاز ساخته بود.
دکتر محسن رضایی در پاسخ به سؤالی در باره مهمترین دلیل دشمنی دشمنان انقلاب با آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: من اینجا خاطره ای را نقل می کنم. حدود یک هفته پیش در دهم دیماه، ایشان در جمعی گفتند که بعد از مساله آقای منتظری و این که امام آقای منتظری را از قائم مقامی رهبری کنار گذاشتند، من از حضرت امام پرسیدم  ما مرجع دیگری نداریم. بعد از شما چه کنیم؟ امام فرموده بودند که آقای خامنه ای هستند. یعنی تا همین یک هفته پیش هم ایشان وفاداری خود را در حمایت از آیت الله خامنه ای بیان می کردند. آقای هاشمی رفسنجانی جزو شخصیت هایی بود که دشمنان زیادی داشت. از بیرون تا داخل این وضعیت وجود داشت. اولین درگیریی هایی که خود من هم شاهدش بودم با  بنی صدر بود.

۵ef698cd