توسعه ی بومگردی در شاهین شهر و میمه محقق می شود

2017-01-03
50 بازدید

توسعه اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان شاهین شهر و میمه محقق می شود مشاور مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در همایش دهیاران و روسای شورای اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه عنوان کرد : توسعه اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان شاهین شهر و میمه محقق می شود. به گزارش روابط عمومی اداره […]

thumb

توسعه اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان شاهین شهر و میمه محقق می شود

مشاور مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در همایش دهیاران و روسای شورای اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه عنوان کرد : توسعه اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان شاهین شهر و میمه محقق می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، سید علی صالح درخشان به همراه تنی چند از مدیران و کارشناسان ارشد اداره کل میراث فرهنگی استان و همچنین با حضور مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان در این نشست شرکت کرده بود، در این همایش خطاب به مسئولان شهرستان تاکید کرد: با توجه به ثبت جهانی دو قنات وزوان و مزد آباد در تابستان گذشته، این شهرستان هم اینک از موقعیت مناسبی جهت توسعه گردشگری پایدار برخوردار است.

وی همچنین تاکید کرد: شهرستان شاهین شهر و میمه پس از شهرستانهای اصفهان و کاشان، سومین شهرستان استان است که دارای آثار تاریخی است که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است، لذا این نکته، شهرستان را دارای موقعیتی منحصر به فرد نموده است .

در پایان این همایش که توام با دوره ی آموزش چگونگی تاسیس اقامتگاه های بومگردی ویژه مسئولان شهرستان بود، مسئولین میراث فرهنگی استان و مسئولین شهرستان به توافقهائی در زمینه توسعه اقامتگاه های بومگردی در شهرستان دست یافتند. درخشان در این زمینه نیز تاکید کرد: در پایان این همایش مقرر گردید تا تمامی دهیاری های شهرستان با همکاری شوراهای اسلامی روستاها نسبت به اطلاع رسانی در روستاهای واجد شرایط شهرستان، جهت رونق صنعت گردشگری و تاسیس اقامتگاه های بومگردی اطلاع رسانی کنند.

وی همچنین تصریح کرد: در این نشست توافق شد تا اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان همکاری لازم را جهت ارائه تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط به عمل آورد.

شایان ذکر است در این نشست با حضور علی صالح درخشان، مشاور مدیر کل میراث فرهنگی استان، کامران هارونی کارشناس مسئول حوزه بومگردی استان، جواد چهراضی مدیر میراث فرهنگی شهرستان و همچنین معاون فرماندار شهرستان، بخشدار مرکزی شهرستان و دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاهای شهرستان برگزار گردید .