با موافقت رئیس مجلس، پیشنهاد آقای حاجی تصویب شد

2016-12-28
62 بازدید

حماسه سازان؛ نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در دوره نهم و دهم  مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دوشنبه ۶ دی ماه ۹۵ و در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کشور پیشنهاد حذف عبارت های “ابنیه ها و تأمین نیروی انسانی ابنیه” در ماده (۳۶) را داد. حسینعلی […]

۱۳۹۴۰۷۱۵۰۰۰۳۱۳_photoa

حماسه سازان؛ نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در دوره نهم و دهم  مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دوشنبه ۶ دی ماه ۹۵ و در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کشور پیشنهاد حذف عبارت های “ابنیه ها و تأمین نیروی انسانی ابنیه” در ماده (۳۶) را داد.

حسینعلی حاجی به ایجاد مجتمع اداری در شهرستان ها و بخش های جدید التأسیس اشاره کرد و گفت: به جای اینکه ما دهها ساختمان مجزا از هم بسازیم یک مجتمع ساخته شود و ادارات مختلف در یک مکان و توسط تعداد کارمند کمتری اداره شود و نیازی به ابنیه و نیروی انسانی که بار مضاعفی را به دولت تحمیل می کند نیست.

این پیشنهاد با موافقت دکتر لاریجانی رئیس مجلس بدون رأی گیری مصوب شد.

در ماده (۳۶) آمده است: دولت مکلف است تا سال سوم اجرای برنامه نسبت به احداث مجمتع های اداری و ابنیه های مورد نیاز شهرستان ها و بخش های جدید التأسیس و تامین نیروی انسانی ابنیه مورد نیاز پست های سازمانی آنها اقدام نماید.

متن کامل به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم؛ آقای رئیس همکاران عزیز!

پیشنهاد خوبی اینجا آمده است، اینکه در شهرستان های جدید یا بخش های جدید به جای اینکه ما دهها ساختمان مجزا از هم بسازیم، گفتیم یک مجتمع ساخته شود. ادارات مختلف که بعضاً یک نفر کارمند دارند همه در یک مجتمع باشند، مراجعات مردم یکجا صورت بگیرد و پاسخشان را بگیرند. همان ساختمانی که بخشداری است، منابع طبیعی هم باشد جهاد کشاورزی هم باشد.

نسبت به احداث مجتمع های اداری این حرف درستی است، ولی ابنیه برای چی؟ یعنی یک شهرستان یک بخشداری یا بخش، ابنیه برای چه می خواهد؟ پس گفتیم ابنیه ها حذف شود.

از طرفی عبارت “تأمین نیروهای انسانی ابنیه” این هم یک مطلب نا مفهومی است.

آقای رئیس! قبلا در همین برنامه مصوب کردیم که چقدر نیرو بگیریم، گفتیم به ازای هر ۵ نفری که بازنشسته می شود و از دولت خارج می شوند می توانیم یک نفر را بگیریم، پس اینجا یک بار اضافی را نمی توانیم بیاوریم.