بازدید آقای حاجی از شهر لای بید و روستاهای موته و حسن رباط

2016-12-04
117 بازدید

حماسه سازان ، دهستان زرکان در غربی ترین نقطه شهرستان شاهین شهر و میمه و بخش میمه قرار دارد. شهر لای بید و روستاهای لوشاب، حسن رباط و موته از توابع این دهستان است. قرار گرفتن این منطقه در پناهگاه حیات وحش به جذابیت های زیست محیطی این دهستان افزوده است. قطب طلا و آهو، […]

%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%ad%d8%a7%d8%ac%db%8c-1

حماسه سازان ، دهستان زرکان در غربی ترین نقطه شهرستان شاهین شهر و میمه و بخش میمه قرار دارد. شهر لای بید و روستاهای لوشاب، حسن رباط و موته از توابع این دهستان است. قرار گرفتن این منطقه در پناهگاه حیات وحش به جذابیت های زیست محیطی این دهستان افزوده است.

قطب طلا و آهو، معادن سنگ و دانه های یاقوت انگور از مزایای این خط برای کشور عزیزمان است. شغل اکثر اهالی این منطقه کشاورزی ودامداری بوده است اما اکنون بیشتر یا کارگر فصلی هستند و یا به دلیل نبود شغل کافی از این محل مهاجرت کرده اند.

از مشکلات مردم صبور و زحمت کش این منطقه محصور شدن در بین زمین های محیط زیست است که دغدغه همیشگی آنها بوده است.

نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی که بارها، مسئولین مختلف در تمامی رده ها، از معاون وزیر تا مدیران کل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در دولت های متفاوت و دیگر مسئولین را برای حضور در بین مردم این دهستان و چاره جویی برای حل مشکل آنها دعوت کرده بود این بار، یک شنبه ۷ آذر ماه ۹۵ به اتفاق مهندس ظهرابی مدیر کل سازمان محیط زیست استان اصفهان برای بازدید از روستاهای حسن رباط و موته و شهر لای بید، در بخش میمه حضور یافت و پس از استماع درد دل مردم، راه کارهای لازم را مورد بررسی قرار داد.