تجلیل از عبدالوهاب شهیدی در همایش نکوداشت اصفهان

2016-11-24
301 بازدید

اصفهان – ایرنا – هفتمین همایش نکوداشت اصفهان با هدف پاسداشت و ارج نهادن به این شهر تاریخی به همت انجمن دوستداران اصفهان عصر سه شنبه برگزار شد. به گزارش ایرنا، جمعی از هنرمندان، چهره های ادبی، کارشناسان و دوستداران فرهنگ و تاریخ و مسئولان شهری و استانی در این مراسم که در اتاق بازرگانی […]

اصفهان – ایرنا – هفتمین همایش نکوداشت اصفهان با هدف پاسداشت و ارج نهادن به این شهر تاریخی به همت انجمن دوستداران اصفهان عصر سه شنبه برگزار شد.

images

به گزارش ایرنا، جمعی از هنرمندان، چهره های ادبی، کارشناسان و دوستداران فرهنگ و تاریخ و مسئولان شهری و استانی در این مراسم که در اتاق بازرگانی برگزار شد، حضور داشتند.
یکم آذرماه روز نکوداشت اصفهان نامگذاری شده است و «اصفهان برای همیشه، اصفهان برای همه» شعار امسال این همایش سالانه بود.
دبیر انجمن دوستداران اصفهان در این مراسم گفت: با هم اندیشی کارشناسان و بیان دیدگاه های متنوع می توان برای نجات زاینده رود فکری کرد.
سیروس شفقی ادامه داد: گردشگری رکن اصلی توسعه و پیشرفت اصفهان است و باید بیش از گذشته به آن توجه کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم گفت: برای توسعه هر جایی از کشورمان باید الگوی توسعه منطقه ای را در دستور کار قرار دهیم و به هر خطه ای به فراخور موقعیت و جایگاهش برنامه توسعه تعریف کنیم.
احمد خاتون آبادی همچنین خواستار فعال سازی مجمعی ملی برای بررسی مشکل خشکسالی به ویژه خشکی تالابها شد.
به گفته وی خشکی در ایران مبحثی یکپارچه است و نباید آن را معطوف به منطقه و یا شهری خاص دانست.
در بخش پایانی این همایش از سرآمدان اصفهان در سال ۹۵ استاد محمود فرشچیان، عبدالوهاب شهیدی (موسیقی دان و خواننده)، دکتر محسن رنانی (اقتصاددان)، کیومرث پوراحمد(نویسنده و کارگردان)، سلیمان ساسون (هنرمند هنرهای تجسمی) و نادر قلی نادری (نویسنده، محقق و قرآن شناس) با اهدای تندیس نماد اصفهان تجلیل شد.
روز اصفهان به پاسداشت و ارج نهادن به شهر تاریخی اصفهان و روز نکوداشت اصفهان است؛ این روز برابر با یکم آذرماه هر سال است.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
شهر اصفهان در طول تاریخ منزلگاه و محل تولد و زندگی بسیاری از دانشمندان، شاعران، هنرمندان و نخبگان بوده است.