حاجی ، عضو کمیسیون تحقیق و تفحص از دو تابعیتی ها

2016-11-21
44 بازدید

گروه سیاسی- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و بورخوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوزبا اشاره به آخرین وضعیت تقاضای تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این زمینه، گفت: با توجه به تصویب این […]

%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%d8%b9%d9%84%db%8c%d8%ad%d8%a7%d8%ac%db%8c%d8%af%d9%84%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c

گروه سیاسی- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و بورخوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوزبا اشاره به آخرین وضعیت تقاضای تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این زمینه، گفت: با توجه به تصویب این تقاضا در جلسه علنی سه‌شنبه گذشته مجلس شورای اسلامی، این تقاضا در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار گرفت.

وی با بیا اینکه علاوه بر اینجانب، محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر، حجت الاسلام حسین نوروزی نماینده رباط کریم، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و نادر قاضی پور نماینده ارومیه متقاضی این طرح هستند، گفت: اعضای تحقیق و تفحص علاوه بر ما پنج نفر، حدود ۱۰ نماینده دیگر هم هستند که باید از بین اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب شوند تا روند کار آغاز شود.

چهره شاخص مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای تحقق و تفحص از بررسی وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این زمین،ه این هفته در کمیسیون مذکور انتخاب و هیئت تکمیل و نهایی می شود.

حاجی دلیگانی گفت: بعد از تکمیل شدن اعضای هیئت تحقیق و تفحص، رئیس مجلس حکم اعضا را صادر می کند و جلسات هیئت برگزار و کار تحقیق و تفحص رسما آغاز می شود.

وی افزود: در اولین جلسه هیئت تحقیق و تفحص ما اعضای هیئت رئیسه را انتخاب و سپس کار تحقیق و تفحص را آغاز می کنیم.

از نظر نمایندگان از سه هزار تا ۵۰۰ هزار ۲ تابیعتی در کشور حضور دارند که در این میان برخی از مسئولان کشور هم دارای تابعیت ۲ گانه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات چندی پیش اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مسئول دو تابعیتی نداریم و حدود ۴۰ هزار ایرانی دوتابعیتی در سطح دنیا داریم.