گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۵/۸/۲۸

2016-11-19
54 بازدید

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در آغاز خطبه ی اول همگان را به رعایت تقوی دعوت کرد و گفت : تقوی یعنی همیشه خدا را بر اعمال خود ناظر بدانیم . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدینشرح […]

cimg2786

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در آغاز خطبه ی اول همگان را به رعایت تقوی دعوت کرد و گفت : تقوی یعنی همیشه خدا را بر اعمال خود ناظر بدانیم . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدینشرح است :

cimg2830

– نفس انسان به سه قسم نفس لوامه ، نفس اماره و نفس مطمئنه تقسیم می شود و نفس اماره بدترین نوع نفس است که انسان را به بدی امر می کند . ماموریت نفس مطمئنه اینست که ما را به مقام قرب الهی نزدیک می کند . نفس مطمئنه باعث می شود ، چشم برای خدا ببیند ، زبان برای خدا حرف بزند و انسان قدم در راه خدا بگذارد . انسان باید نفس خود را تکریم کند . خود را کوچک ننماید . زیرا انسان محترم است . انسان عزیز است و حق ندارد خود را در برابر دیگران کوچک نماید . فقط از خداوند بخواهید . خواستن از مردم انسان را کوچک می کند .

cimg2789

– پیامبر اسلام فرمودند شجاع ترین انسان ها کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند . با فضیلت ترین جهادها آنست که از هوای نفس خود پیروی نکنند . یاران سیدالشهدا کسانی بودند که شیطان را از خود دور کردند و بر نفس غلبه کردند .

cimg2829

سیدالشهدا صاحب نفس مطمئنه بودند برای همین در زیارت سیدالشهدا می خوانیم پاک شدید و زمینی که در آن دفن شدید پاک شد . برای همین است که کربلا همه ی دل ها را مجذوب و شیفته ی خود می کند .

cimg2792

خطبه ی دوم نماز جمعه ی شهر وزوان با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . امام جمعه ی بخش میمه با اشاره به بزرگترین اجتماع بشری بمناسبت اربعین حسینی گفت : سیل جمعیت عشق به امام حسین و وحدت جامعه ی اسلامی را به نمایش گذاشتند .

cimg2824

با این راهپیمایی تلاش چندین ساله ی دشمنان برای ایجاد تفرقه از بین می رود . پیام روشن این راهپیمایی بزرگ نابودی ظلم و استکبار خواهد بود . خطیب جمعه ی شهر وزوان در ادامه ی خطبه ی دوم به ذکر مناسبتهای هفته پرداختند و سالروز تشکیل بسیج مستضعفین که امام راحل از آن به عنوان شجره ی طیبه یاد کردند و همچنین سالروز شهادت شهید مدرس را گرامی داشتند .

cimg2828

حجت الاسلام زمانی به تجدید میثاق مردم اصفهان با مقام معظم رهبری اشاره کردند و خاطر نشان کردند که مسئولین باید قدر این مردم را بدانند . وی در پایان خطبه ی دوم نماز به خواندن زیارت اربعین و عزاداری هیآت و دسته های عزادار در روز اربعین تاکید کردند .

خلاصه ی خطبه ها – احسان نیک بنیاد

 تصاویر – احسان خوش باطن

 مکبر – حسین شاکری