دستگیری متخلف سابقه دار شکار و صید در پناهگاه حیات وحش موته

2016-10-22
54 بازدید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان وبنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پناهگاه حیات وحش موته اصفهان حین گشت شبانه در این منطقه یک متخلف شکار و صید را شناسایی و دستگیر کردند. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: […]

۵۳۱۴۹۹۵_۷۴۵

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان وبنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست پناهگاه حیات وحش موته اصفهان حین گشت شبانه در این منطقه یک متخلف شکار و صید را شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: محیط بانان برای برخورد قانونی با این متخلف وارد عمل شدند و وی را دستگیرکردند.
مرتضی جمشیدیان افزود: از این متخلف شکار و صید یک قبضه سلاح دست ساز که بطرز ماهرانه ای ساخته شده و مجهز به دوربین و چراغ قوه بود به همراه یک نورافکن، یک چاقو، شش تیر فشنگ خفیف و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.
این متخلف شکار و صید به دلیل شروع به شکار جانوران وحشی و حمل اسلحه غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شد.
متخلف شکار و صید دستگیر شده سال گذشته نیز به جرم شکار غیرمجاز یک آهو دستگیر شده و در دادگاه به تحمل دو سال حبس محکوم شده بود اما پس از محکومیت به رغم گذاشتن وثیقه در دادگاه متواری شده بود.
متهم علاوه بر مجازات جرم اخیر (شروع به شکار و حمل اسلحه غیرمجاز) مجازات دو سال حبس قبلی را نیز باید تحمل کند.
بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل کند به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.
پناهگاه حیات وحش موته با مساحت ۲۰۵ هزارهکتار در شمال غربی استان، از وسیع ترین مناطق چهارگانه اصفهان در شهرستان های میمه، محلات و گلپایگان قراردارد.
پناهگاه حیات وحش موته زیستگاه انواع گیاهان بوته ای و درختچه ای به ویژه درمنه، گون، خارشتر، بادام کوهی، پسته کوهی و انجیروحشی است و در مجموع ۴۷۸ گونه گیاهی متعلق به ۲۴۰ جنس و ۵۳ خانواده در این منطقه شناسایی شده است.
همچنین در این منطقه ۲۵ گونه پستاندار، ۸۸ گونه پرنده، ۲۵ گونه خزنده و یک گونه دو زیست در پناهگاه حیات وحش موته شناسایی و ثبت شده است.آهوی ایرانی شاخص جانوری در دشت موته است.