برگزاری مراسم زیارت عاشورا در مجتمع طلای موته

2016-10-18
105 بازدید

به مناسبت بزرگداشت ایام سوگواری محرم و نضهت عاشورا صبح امروز مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام حاج یدالله زمانی امام جمعه محترم بخش میمه، زیارت عاشورا و مداحی آقای علیرضا اسد با حضور مدیریت  ،مسئولین و جمعی از کارکنان مجتمع طلای موته در محل مسجد الرضا برگزار گردید.حاج یدالله زمانی ضمن گرامیداشت شهدای واقعا عظیم […]

img_0575-1

به مناسبت بزرگداشت ایام سوگواری محرم و نضهت عاشورا صبح امروز مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام حاج یدالله زمانی امام جمعه محترم بخش میمه، زیارت عاشورا و مداحی آقای علیرضا اسد با حضور مدیریت  ،مسئولین و جمعی از کارکنان مجتمع طلای موته در محل مسجد الرضا برگزار گردید.حاج یدالله زمانی ضمن گرامیداشت شهدای واقعا عظیم کربلا ،علت های نهضت حسینی را این چنین بیان کرد :

هدف اصلی قیام امام حسین(ع) را می توان در احیای دین خلاصه کرد. اما نهضت امام حسین(ع) پدیده ای عمیق، چند ماهیتی و چند لایه است که اندیشمندان و صاحب نظران اهداف و انگیزه های متعددی را در بوجود آمدن آن دخیل می دانند. در نگاهی دقیق تر می توان بعضی از آنها را در موارد زیر نیز جستجو کرد.

یزید به والی خود در مدینه نوشت: حسین(ع) و عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر را احضار نموده و از آنها بیعت بگیر و اگر بیعت نکردند آنها را گردن بزن و سرشان را برای من به شام بفرست. امام در جواب این هتاکی شجاعانه فرمود: هنگامی که امت اسلامی به پیشوائی مثل یزید گرفتار گردد باید فاتحه اسلام را خواند و بدین جهت از بیعت با یزید امتناع ورزید.امام حسین (ع) در بیان هدف قیام شان می فرماید: منظورم (از این قیام) امر به معروف و نهی از منکر است .چنان که خود حضرت فرمود: انگیزه ام از قیام، اصلاح امت جدم رسول خدا(ص) است .

به عبارت دیگر؛ یکی از علل قیام امام حسین(ع) زنده کردن ارزشهای اسلامی بوده است. ارزش هایی همچون وحدت امت اسلامی، حریت (آزادی و آزادگی)، اخلاق اسلامی و انسانی، زنده کردن معارف حق و از بین بردن بدعت ها و… این هدف آن چنان عالی است که امام می فرماید: «مگر نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل جلوگیری نمی گردد. (اگر برای تغییر این وضعیت) مؤمن مشتاق دیدار پروردگارش باشد (و جان خود را فدا کند) شایسته است.»

دعوت کوفیان و تشکیل حکومت:وظیفه امام این است که در صورت آماده بودن زمینه، در جامعه اسلامی حکومت حقه اسلامی را تشکیل دهد و بحسب ظاهر چنین زمینه ای آماده بود، چون مردم کوفه با ارسال حدود ۱۲ هزار نامه برای امام (ع) آمادگی خود را برای کمک به امام با لشکر صد هزار نفری اعلان نمودند. معلوم است که اگر امام اجابت نمی فرمود، چه بسا در برابر خدا و امت اسلامی و تاریخ مسئول بوده و مواخذه می گردید. /حمیدرضا سمائی