حاجی : طرح استیضاح وزیر علوم به حد نصاب رسیده است

2016-10-16
24 بازدید

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: امضاء طرح استیضاح وزیر علوم به حدنصاب رسیده و در صورتی که مشکلی نباشد، امروز یکشنبه به هیات رئیسه مجلس ارایه می شود. حسینعلی حاجی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ارایه طرح استیضاح وزیر علوم به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: […]

۱۳۹۴۰۷۱۵۰۰۰۳۱۳_photoa

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: امضاء طرح استیضاح وزیر علوم به حدنصاب رسیده و در صورتی که مشکلی نباشد، امروز یکشنبه به هیات رئیسه مجلس ارایه می شود.

حسینعلی حاجی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ارایه طرح استیضاح وزیر علوم به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح وزیرعلوم آخر وقت روز چهارشنبه هفته گذشته تهیه شد.

وی ادامه داد: با اینکه طرح به حد کافی امضاء شد ولی چون آخر وقت بود، تعدادی از همکاران تقاضا کردند که طرح ارایه نشود، تا آنها نیز بتوانند امضاء کنند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه  در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از امضاء نمایندگان در صورتی که مشکلی نباشد، این طرح امروز به هیات رئیسه مجلس ارایه می شود.

وی درباره تعداد امضاء های طرح نیز گفت: امضاء طرح به بیش از حد نصاب رسیده و درصورتی که مشکلی ایجاد نشود بعد از امضاء دیگر نمایندگان در جلسه امروز، به هیات رئیسه مجلس تقدیم می شود.

به گزارش مهر، امضا کنندگان طرح استیضاح وزیرعلوم دلایل خود را در هشت بند عنوان کرده اند که می توان به عدم اجرای سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، عدم رشد علمی کشور، عدم مدیریت صحیح و نظارت بر فعالیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و عدم رسیدگی به وضعیت دانشجویان بورسیه برای جایابی و عدم پرداخت کمک هزینه تحصیلی که منجر به خودکشی دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه کاشان شد، اشاره کرد.

همچنین از دلایل دیگر طرح استیضاح وزیر علوم می توان به فساد مدیران فاقد صلاحیت لازم، بازنشستگی اجباری و اخراج اساتید ارزشی، برگزاری اردوهای مختلط و انتشار نشریات با محتوای لائیک، تشدید موضوعات قومی‌گرایی بین دانشجویان، تبلیغ رژیم طاغوت و منافقین، استاد سالاری نامتعارف به شکلی که سیستم آموزشی نمی‌خواهد یا نمی‌تواند حقوق حقه دانشجویان را که تضییع می‌شود احیا کند، اشاره کرد که توسط نمایندگان خواستار استیضاح مطرح شده است.