از قربان تا غدیر بقلم امام جمعه ی بخش میمه

2016-09-16
42 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم و فدیناه  بذبح  عظیم {     از قربان تاغدیر  } ماه مبارک  ذی الحجه دارای حرمت خاص و خاستگاه دو عید بزرگ قربان و غدیر است که بیانگر تسلیم شدن در برابر اراده و فرمان حضرت حق و پیروی از ولی الله منصوب از طرف خداوند متعال می باشند . قربان و […]

img_6192

بسم الله الرحمن الرحیم

و فدیناه  بذبح  عظیم

{     از قربان تاغدیر  }

ماه مبارک  ذی الحجه دارای حرمت خاص و خاستگاه دو عید بزرگ قربان و غدیر است که بیانگر تسلیم شدن در برابر اراده و فرمان حضرت حق و پیروی از ولی الله منصوب از طرف خداوند متعال می باشند . قربان و غدیر نماد پیوند انسانها ی موحد با توحید و ولایت و حرکت در مسیر عبودیت  می باشند که به پاس این توفیق روز عید قرار داده شده اند تا مسلمانان هم دل و هم زبان درکنار یکدیگر به نماز بایستند  و با اطعام و اکرام سخاوت و ایثار را ترجمه و باگفتن الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیر المومنین و الائمه علیهم السلام     شکر گزار نعمت ولایت باشند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  می فرماید :  هرکس می خواهد زندگانی انبیا و مردن شهدا وسکونت در بهشت را داشته باشد پس علی ابن ابیطالب رادوست داشته و به امامان بعد از او اقتدا و از آنها پیروی کند. ضمن تبریک دهه ولایت از خداوند متعال می خواهیم عیدی ما را توفیق عبادت  و بندگی و پیروی از ولایت ائمه علیهم السلام  قراردهد و زیارت و شفاعت آنها را نصیبمان گرداند.

یارب از دلهای مانور هدایت رانگیر              هرچه خواهی رابگیر اما ولایت رامگیر

والسلام

زمانی گندمانی

امام جمعه بخش میمه