حاجی ، نمایندگان اصفهان و تونل سوم کوهرنگ

2016-09-14
45 بازدید

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این نمایندگان در نامه خود خطاب به محمدباقر نوبخت نوشته اند: پرداخت نشدن سریع بودجه سال ۹۵ طرح یاد شده، تعطیلی پروژه در فصل کاری جاری را در پی دارد و منجر به خسارت زیادی خواهد شد. نمایندگان اصفهان در مجلس افزودند: با توجه به ضرورت اتمام پروژه های […]

۸۲۲۲۸۷۷۴-۷۱۰۱۴۵۲۰

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این نمایندگان در نامه خود خطاب به محمدباقر نوبخت نوشته اند: پرداخت نشدن سریع بودجه سال ۹۵ طرح یاد شده، تعطیلی پروژه در فصل کاری جاری را در پی دارد و منجر به خسارت زیادی خواهد شد.
نمایندگان اصفهان در مجلس افزودند: با توجه به ضرورت اتمام پروژه های بالای ۵۰ درصد و لزوم حل مشکلات آب در حوزه زاینده رود، در سال ۹۵ تاکنون هیچ مبلغی از اعتبارات ملی پروژه تونل سوم کوهرنگ پرداخت نشده است.
این نمایندگان در نامه خود هشدار دادند: نتیجه پرداخت نشدن اعتبارات سال ۹۵ طرح تونل سوم کوهرنگ، عدم تکمیل این طرح بخصوص در مرحله نهایی آن یعنی احداث سد دریاچه و آزادسازی های مربوطه و به هدر رفتن ۲۰ سال تلاش های انجام گرفته در این پروژه است.
نویسندگان این نامه از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار صدور هرچه سریعتر دستورات لازم برای پرداخت بودجه سال ۹۵ طرح تونل سوم کوهرنگ شدند.
سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، مرتضی صفاری نطنزی نماینده نطنز و قمصر، ناهید تاج الدین، حمیدرضا فولادگر و حیدرعلی عابدی نمایندگان اصفهان، محسن کوهکن نماینده لنجان، اصغر سلیمی نماینده سمیرم، زهرا سعیدی مبارکه نماینده مبارکه، عباسعلی پوربافرانی نماینده نایین و خور و بیابانک، سیدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد و تیران و کرون و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه این نامه را امضا کرده اند.
تونل کوهرنگ، تونلی است که برای انتقال آب رود ماربر (آب کوهرنگ) به زاینده رود در نزدیک شهر چلگرد یا کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری ساخته شده است.
از نخستین تونل کوهرنگ در سال ۱۳۳۲ بهره برداری شد و در سال ۱۳۶۴ تونل دوم آن به بهره برداری رسید.
عملیات اجرایی تونل’کوهرنگ سه’ در سال ۱۳۷۷ با هدف تامین آب به میزان حدود ۲۵۵ میلیون مترمکعب در سال برای رفع بخشی از کمبود آب منطقه مرکزی ایران آغاز شد.
سد کوهرنگ نیز با ۱۳۰ متر ارتفاع از کف و طول تاج ۲۵۰ متر از نوع سدهای بتنی دو قوسی است که حدود ۳۸۵ میلیون مترمکعب گنجایش دارد و قادر است حدود ۲۸۰ میلیون مترمکعب آب را تنظیم کند.