افزایش ۳ برابری سطح زیر کشت گندم در دشت انقلاب میمه

2016-09-11
117 بازدید

با اجرای شبکه ی آبیاری تحت فشار ( بارانی ) سطح زیر کشت گندم در گلدشت میمه موسوم به دشت انقلاب بیش از ۵۰ هکتار شده است و پیش بینی می شود میزان آب مصرفی در زراعت گندم این مزارع به نصف کاهش یابد . کشاورزان میمه ای هشدار مدیران منابع آبی کشور در مورد […]

img_1707

با اجرای شبکه ی آبیاری تحت فشار ( بارانی ) سطح زیر کشت گندم در گلدشت میمه موسوم به دشت انقلاب بیش از ۵۰ هکتار شده است و پیش بینی می شود میزان آب مصرفی در زراعت گندم این مزارع به نصف کاهش یابد .

img_1700

کشاورزان میمه ای هشدار مدیران منابع آبی کشور در مورد کاهش شدید آب سفره های زیر زمینی را جدی گرفتند و در سال گذشته و سال جاری نزدیک به ۵۰۰ هکتار از اراضی و باغات کشاورزی این شهر با شیوه ی آبیاری تحت فشار و نیمه فشار آبیاری می شود و این روش ها در کاهش مصرف آب و افزایش سطح زیرکشت و در نتیجه بالا بردن میزان تولید کشاورزی نقش به سزایی دارد .

img_1706

علاوه بر اجرای آبیاری بارانی در مزارع گندم دشت انقلاب ، آبرسانی با لوله نیز جای جوی های روباز انتقال آب را گرفته است و از سال آینده نزدیک به ۱۰۰ هکتار از باغات گلدشت میمه با شیوه ی آبیاری نیمه فشار و استفاده از لوله های آبرسانی آبیاری می گردد . لازم به ذکر است که آب مورد نیاز این اراضی از طریق ۵ حلقه چاه عمیق در شرق میمه  تامین می گردد و اختصاص این اراضی به کشاورزی نقش مهمی در جلوگیری از پیشروی کویر ایفا نموده است .

img_1701