گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۵/۶/۵

2016-08-27
70 بازدید

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری امام جمعه ی موقت بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان پس از حمد و ثنای الهی و سفارش به تقوی به ادامه ی بحث خطبه های گذشته در باب نظام اجتماعی پرداخت . اهم مطالب خطبه ی […]

CIMG2267

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری امام جمعه ی موقت بخش میمه در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان پس از حمد و ثنای الهی و سفارش به تقوی به ادامه ی بحث خطبه های گذشته در باب نظام اجتماعی پرداخت . اهم مطالب خطبه ی اول نماز بدینشرح است :

CIMG2304

– یکی از مباحثی که در نظام اجتماعی اهمیت دارد موضوع قشرهای اجتماعی است . وقتی جامعه ی اسلامی شکل می گیرد پدیده ی نفاق خود را بیشتر نشان می دهد . قران کریم می فرماید منافق دروغگو و فریبکار است . بیماری دل دارند و خداوند بیماری آنها را می افزاید و برای آنان عذابی دردناک است منافقین باطل گرا و آتش افروز هستند و البته همیشه ترس و وحشت دارند .

CIMG2325

خطبه ی دوم نماز جمعه با حمد و ثنای الهی و توصیه به تقوی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . حجت الاسلام خیری در ادامه ی خطبه ی دوم به ذکر مناسبتهای هفته پرداخت و با اشاره به روز پزشک این روز را به جامعه ی پزشکان کشور تبریک گفت .

CIMG2330

امام جمعه ی موقت وزوان در ادامه با اشاره به روز مسجد و سالروز آتش زدن مسجد الاقصی توسط صهیونیستها و محکومیت این اقدام تجاوز کارانه به بیان اهمیت نقش مسجد در جامعه ی اسلامی پرداخت و با نقل روایتی از امام صادق گفت : کسی که قدم در مسجد می گذارد زمین وی را تسبیح می گوید .

CIMG2333

خطیب جمعه ی وزوان در ادامه با توجه به گزارشی که خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شد یادآور شد که ۹۷ در صد از شهدا  از پرورش یافتگان مساجد بوده اند . حجت الاسلام خیری در ادامه با توجه به ثبت جهانی قناتها در بخش میمه این مهم را  را افتخار بزرگی برای شهر وزوان و شهر میمه برشمردند .

CIMG2336

امام جمعه ی موقت بخش میمه در پایان خطبه ی دوم نماز با تجلیل از شهدای هفته ی دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر به دیدار اخیر مقام معظم رهبری اشاره کردند و تاکید کردند که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری بهترین تبلیغ برای دولت کار است .

CIMG2342

بر اساس این گزارش در بین دو نماز شهرام آذرپی بخشدار میمه بمناسبت هفته ی دولت به ایراد سخن پرداخت . وی ضمن تبریک فرارسیدن هفته ی دولت و گرامیداشت یاد و خاطره ی شهیدان رجایی و باهنر به گوشه ای از خدمات دولت امید اشاره کرد و از تلاشهای دستگاههای اجرایی در جهت رفع مشکلات مردم در بخش میمه تقدیر و سپاسگزاری نمود .

CIMG2365

تصاویر – ایمان خوش باطن

 خلاصه ی خطبه ها – حجت صالح

 مکبر – حسین شاکری

CIMG2355 CIMG2359
CIMG2367