میراث فرهنگی استان خواستار تعطیل معدن تخت سرخ گردید

2016-08-24
64 بازدید

دکتر الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی با ارسال نامه ای به دادگاه عمومی بخش میمه خواستار تعطیلی معدن تخت سرخ و بر اساس ماده ی ۵۵۸ قانون مجازات اسلامی خواهان تعقیب و مجازات متخلفین گردید . در قسمتی از این نامه آمده است : با توجه به اینکه پرونده ی تبت ملی منطقه ی باستانی […]

photo_2016-08-23_17-37-18

دکتر الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی با ارسال نامه ای به دادگاه عمومی بخش میمه خواستار تعطیلی معدن تخت سرخ و بر اساس ماده ی ۵۵۸ قانون مجازات اسلامی خواهان تعقیب و مجازات متخلفین گردید . در قسمتی از این نامه آمده است : با توجه به اینکه پرونده ی تبت ملی منطقه ی باستانی تخت سرخ و دره دوزخی تهیه شده و در شورای ثبت استان اصفهان به تصویب رسیده است و با توجه به اینکه این منطقه ضمن دارا بودن جاذبه های تاریخی از ویژگی های منحصر بفرد طبیعی برخوردار است لذا علاوه بر آنکه تحت عنوان محوطه ی تاریخی در شورای استان ثبت شده پرونده ی ثبت میراث طبیعی آن نیز بعنوان یکی از مناطق طبیعی منحصر بفرد ایران مطرح است .

photo_2016-08-24_07-26-40

در این نامه با اشاره به بخشنامه ی  دولت مبنی بر استعلام از اداره ی کل میراث فرهنگی در واگذاری معادن و تمدید آنها و لحاظ نشدن این مهم توسط سازمان مربوط خواستار تعقیب و مجازات متخلفین نیز شده است .