۹ تُن علوفه برای تغذیه آهوان پناهگاه حیات وحش موته اهداء شد

2016-08-21
195 بازدید

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان«پاما»، مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: دو خیر محیط زیستی به نام های حمیدرضا بدخشیان و شاهین پروانه پور این مقدار علوفه را برای تغذیه آهوان پناهگاه حیات وحش موته اهدا کردند. وی با بیان اینکه اهدای نذورات زیست محیطی از ابتدای تابستان امسال توسط خیرین و […]

۸۲۱۹۵۶۴۹-۷۰۹۵۱۲۲۰

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان«پاما»، مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: دو خیر محیط زیستی به نام های حمیدرضا بدخشیان و شاهین پروانه پور این مقدار علوفه را برای تغذیه آهوان پناهگاه حیات وحش موته اهدا کردند.
وی با بیان اینکه اهدای نذورات زیست محیطی از ابتدای تابستان امسال توسط خیرین و دوستداران محیط زیست در مناطق تحت مدیریت استان گسترش یافته است، گفت: جدای از خشکسالی، محدودیت زیستگاه آهوان ناشی از جاده های اطراف و توسعه شهرها که مانع از مهاجرت گونه ها برای تامین غذا می شود از دیگر عوامل لزوم علوفه رسانی به آهوان است.
وی اضافه کرد: همچنین برای جلوگیری از هجوم وحوش به مزارع و جلوگیری از شکار آنها توسط متخلفان، تامین علوفه انجام می شود.
وی گفت: در پناهگاه حیات وحش موته اصفهان حدود پنج هزارو ۵۰۰ راس آهو وجود دارد.
پناهگاه حیات وحش موته در گستره ای حدود ۲۰۵ هزار هکتار در شمال غربی استان اصفهان قرار دارد.
این پناهگاه حیات وحش در چهار شهرستان دلیجان، میمه، محلات و گلپایگان و در کنار بزرگراه اصفهان- تهران و در مرز مشترک دو استان اصفهان و مرکزی قرار گرفته است.
تاکنون ۲۵ گونه پستاندار، ۸۸ گونه پرنده، ۲۵ گونه خزنده و یک گونه دوزیست در این منطقه شناسایی و ثبت شده است.
آهوی ایرانی از گونه های شاخص جانوری در دشت های پهناور منطقه موته محسوب می شود.
از دیگر گونه های جانوری این پناهگاه می توان به قوچ و میش، کل و بز، پلنگ، گربه وحشی، کفتار، گرگ، شغال، روباه، گراز، انواع جوندگان، خزندگان و پرندگان از جمله کبک، تیهو، کوکر شکم سیاه، انواع چکچک، انواع چکاوک، شاهین، بالابان، دلیجه و کرکس اشاره کرد.
پ/۶۰۲۷/۸۱۱۴