امروزنامه ها – پنج شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

2016-08-18
64 بازدید

برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم جنگنده های روسیه برای حمله به اهداف خود از یک پایگاه نظامی در ایران استفاده می کنند، موضوعی که برای نخستین بار از سوی رسانه های خارجی در قالب یک ادعا مطرح و پس از آن با تایید مقامات تهران و مسکو رو به رو شد. روسیه […]

۸۲aa4b0a
برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم جنگنده های روسیه برای حمله به اهداف خود از یک پایگاه نظامی در ایران استفاده می کنند، موضوعی که برای نخستین بار از سوی رسانه های خارجی در قالب یک ادعا مطرح و پس از آن با تایید مقامات تهران و مسکو رو به رو شد.

روسیه و ایران که دوران جدیدی را در تاریخ روابط دو کشور تجربه می کنند متحدان بشار اسد در سوریه هستند و بر سر مبارزه با تروریسم در سوریه به توافق رسیده اند. واشنگتن اما به این اتحاد و توافق روی خوش نشان نداده است و آن را مایه شرمساری خواند.

به اعتقاد تحلیلگران در این بین مسکو و تهران قصد دارند با همراهی ترکیه نفوذ سیاسی خود را در خاورمیانه به رخ واشنگتن می کشند و برای تقابل تمام قد با شورشیان و تروریست ها در منطقه دست به ائتلاف می زنند. اقدامی که می تواند در غیاب واشنگتن در تحولات سوریه پیام ویژه را برای کاخ سفید ارسال کند.

در ادامه نگاهی داریم به مهمترین حواشی پیرامون استقرار جنگنده های روسیه در پایگاه هوایی نوژه همدان برای حمله به مواضع تروریست ها در شمال و شرق سوریه.