گزارش ستاد نماز جمعه و مراسم وزوان – ۹۵/۵/۲۲

2016-08-13
165 بازدید

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در خطبه ی نخست نماز پس از حمد و سپاس الهی و توصیه به تقوا به بحث ” توکل ” پرداخت . اهم مطالب خطبه ی اول به شرح زیر است : از موضوعات […]

CIMG2216

نماز شکوهمند جمعه به امامت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در مسجد جامع شهر وزوان برگزار گردید . خطیب جمعه ی وزوان در خطبه ی نخست نماز پس از حمد و سپاس الهی و توصیه به تقوا به بحث ” توکل ” پرداخت . اهم مطالب خطبه ی اول به شرح زیر است :

CIMG2202

  • از موضوعات تاثیرگذار بر سرنوشت انسانها توکل بر خدا و تقوی پیشه کردن و خدا را مسبب الاسباب دانستن است هر کس به خدا توکل کند در کارها موفق تر می باشد توکل بر خدا و مشورت با عقلا و اهل بینش راه دسترسی به مقصد و هدف را آسان تر می کند .

CIMG2204

  • – آیه ی ۵۵ آل عمران : ای پیامبر با افراد عاقل و خردمند مشورت کن و در حال عمل به خدا توکل کن . علی علیه السلام می فرماید : قویترین انسان ها از نظر ایمان کسانی هستند که بر خدا بیشتر توکل کنند . امام باقر علیه السلام می فرمایند : هر کس بر خدا توکل کند هرگز مغلوب نمی شود
  • – مقدمه ی توکل حرکت و تلاش و فراهم کردن زمیبنه و امکانات آنست . پیمبر فرمودند : ” با توکل زانوی اشتر ببند “

CIMG2226

  • – در شب معراج پیمبر از خداوند سوال کرد کدام عمل بهترین اعمال است ؟ پاسخ شنید توکل بر من و رضایت بر آنچه مقدر داشته ام . امام رضا علیه السلام فرمودند ایمان به خدا چهارپایه دارد و از جمله ی ارکان اصلی توکل بر خداوند است .

CIMG2235

خطبه ی دوم نماز جمعه با حمد و ثنای الهی و درود و صلوات بر معصومین علیهم السلام آغاز شد . خطیبب جمعه ی وزوان با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام غسل جمعه ، شرکت در نماز جمعه و ذکر صلوات را از مستحبات روز جمعه اعلام کرد . پیمبر فرمود : هر کس از روی ایمان به نماز جمعه بیاید مثل اینست که زندگی را از سر گرفته باشد . نماز جمعه موجب استجابت دعا می شود . اهم مطالب خطبه ی دوم نماز بدینشرح است :

CIMG2238

  • در مورد فیشهای حقوقی و حقوقهای زیاد و توجیهاتی که می کنند و نوعی تسویه حساب از مردم می دانند و اصل کار را فراموش کرده اند مثل برخورد با جرائم سیاسی و مفسدان اول شتاب می گیرد و بعد به سناریوی قدرت طلبی می گراید . مردم ما راضی به این امر نیستند و خواهان برخورد جدی با این عوامل و برنامه ها می باشند ( تکبیر نمازگزاران )

CIMG2241

  • مناسبتها :
  • ۲۶ مرداد سالروز بازگشت سرافرازانه ی آزادگان که برخی حدود ۱۸ سال در زندان های مخوف صدام بودند و هرگز دست از آرمانهای خود بر نداشتند .
  • سالروز کودتای ۲۸ مرداد که نتیجه ی اعتماد به امریکا و بی توجهی به هشدارهای رهبر مذهبی آن زمان بود . مسئولین باید عبرت بگیرند که خدای ناکرده جریان مشروطه بوجود نیاید .
  • اول شهریور روز پزشک و تجلیل از عرصه ی سلامت و امنیت

CIMG2251

هجوم آل سعود به یمن و تروریستها به سوریه و عراق نشانه ی سرسپردگی و نوکری عوامل امریکایی در منطقه است . وی تاکید کرد که از جمله ی مطالبات مردم منطقه که کشاورز نیز می باشند این است که محصولات کشاورزی آنان خریداری گردد و توزیع عادلانه ی امکانات و ثروت در شهرستان انجام گردد .

CIMG2261

تصاویر – ایمان خوش باطن

مکبر و خلاصه ی خطبه ها – علی عاصمی پور