بازدید بخشدار از مجموعه ی کشاورزی گلستان میمه

2016-08-09
116 بازدید

مهندس شهرام آذرپی بخشدار میمه باتفاق فرجزاده کارشناس این بخشداری از مجموعه ی کشاورزی گلستان میمه بازدید کرد . در جریان این بازدید بخشدار با تاکید بر ضرورت کشت محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی از واگذاری اراضی حاصلخیز زراعی به پیمانکاران غیر بومی که به منظور کسب سود بیشتر منابع کم نظیر آب و خاک را […]

IMG_1317

مهندس شهرام آذرپی بخشدار میمه باتفاق فرجزاده کارشناس این بخشداری از مجموعه ی کشاورزی گلستان میمه بازدید کرد . در جریان این بازدید بخشدار با تاکید بر ضرورت کشت محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی از واگذاری اراضی حاصلخیز زراعی به پیمانکاران غیر بومی که به منظور کسب سود بیشتر منابع کم نظیر آب و خاک را به آفتهای مختلف آلوده می کنند انتقاد کرد و کشت محصولات پر بازدهی چون گل محمدی و زعفران را  از حیث درآمد و اشتغال ، نیاز بخش میمه بر شمرد .

IMG_1306

آذرپی چشم انداز گلستان میمه را بسیار امیدوارانه خواند و اظهار امیدواری کرد که با ایجاد صنایع جانبی و فراوری گل محمدی این شرکت تعاونی نقش مهم و موثری در ایجاد اشتغال و افزایش تولید داشته باشد . وی با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و موقعیت ممتاز جاده ای میمه ، احداث گلخانه را از اولویتهای نخست تعاونی گلستان دانست و تاکید کرد که سهم بالایی از کمکهای بلاعوض دولت در سال جاری و سالهای آتی به کشت گلخانه ای تخصیص یافته و خواهد یافت .

IMG_1311

بر اساس این گزارش مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره ی تعاونی گلستان میمه در ارتباط با اقدامات انجام شده و غرس نهال گل محمدی  و گردو در سطح ۵۰ هکتار و ایجاد و نگهداری کمربند سبز شهر میمه به طول ۴ کیلومتر  به کمک شهرداری این شهر ، گزارش هایی ارائه کردند .

IMG_1332

لازم به ذکر است که با توجه به اتمام اجرای شبکه ی آبیاری نوین در روزهای آتی در سطح ۱۳۳ هکتار از اراضی در اختیار گلستان ، عملیات خاکورزی در بالغ بر ۸۰ هکتار دیگر اراضی در دست اجراست و در پاییز و زمستان سال جاری غرس نهال گل محمدی در این سطح از اراضی در اختیار نیز انجام خواهد گرفت . مدیران گلستان میمه ساخت کارخانه و احداث گلخانه را از برنامه های آتی شرکت برشمردند و تاکید کردند که با اتمام کار و آبگیری استخر ۳۲۰ هزار متر مکعبی مزدآباد تحولی در کشاورزی سنتی و غیر اقتصادی میمه ایجاد خواهد شد .