چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ / Wednesday, 3 August, 2016

2016-08-03
76 بازدید

بار دیگر دیپلمات‌های خارجی ساکن ایران خبر ساز شدند. این بار دادستان تهران خبر داده است که مسئولان امنیتی و اطلاعاتی مانع از برگزاری مهمانی شده‌اند که بنا بوده در آن ۴هزار لیتر مشروب و میزبانی از برخی دیپلمات‌های خارجی صورت پذیرد. به گزارش فرارو، پیش از این در سال ۱۳۹۲ نیز بحث رفتارهای خارج […]

۱۴۹e9677
بار دیگر دیپلمات‌های خارجی ساکن ایران خبر ساز شدند. این بار دادستان تهران خبر داده است که مسئولان امنیتی و اطلاعاتی مانع از برگزاری مهمانی شده‌اند که بنا بوده در آن ۴هزار لیتر مشروب و میزبانی از برخی دیپلمات‌های خارجی صورت پذیرد.

به گزارش فرارو، پیش از این در سال ۱۳۹۲ نیز بحث رفتارهای خارج از عرف دیپلمات‌های خارجی در ایران مطرح شده بود. زمانی که رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه بود خبرنگاری از وی در این باره سوالی پرسید و وی پاسخ داد: «هر دیپلمات در هر کشوری باید در جهت توسعه همکاری‌های فی‌مابین کشورها گام بردارد و این مبنای فعالیت دیپلمات‌هاست.»

سخنگوی وقت امور خارجه کشورمان در این رابطه افزود: «در صورتی که اقدامات غیرقانونی از سوی دیپلمات‌های خارجی به وقوع بپیوندد وزارت امور خارجه واکنش جدی نشان داده و درباره نوع رفتارها تصمیم‌گیری می‌کنند»