فرماندار خمین : پیگیری احداث راه آهن خمین- اراک- میمه

2016-07-24
105 بازدید

فرماندار خمین گفت: ۳۰ درصد از منابع آبی خمین به سبب خشکسالی‌های اخیر از چرخه مصرف خارج شده و مشکل بحران آب این شهرستان نگران کننده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از خمین، سیدمهدی ساداتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید براتحاد و همدلی مردم و مسئولان اظهار داشت: امروز برای توسعه خمین باید […]

۱۳۹۳۰۹۱۰۱۴۰۶۵۱۳۸۴۴۱۹۵۹۷۴

فرماندار خمین گفت: ۳۰ درصد از منابع آبی خمین به سبب خشکسالی‌های اخیر از چرخه مصرف خارج شده و مشکل بحران آب این شهرستان نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خمین، سیدمهدی ساداتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید براتحاد و همدلی مردم و مسئولان اظهار داشت: امروز برای توسعه خمین باید مردم و مسئولان با یکدیگر همفکر و متحد باشند تا بتوانیم در پیشرفت و توسعه این شهرستان مؤثر باشیم.

وی افزود: خمین در زمینه اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و عمرانی تا به امروز توانسته موفق و پیشرو باشد زیرا این شهرستان دارای ۸ مرکز دانشگاهی، ۹ هزار دانشجو، ۸۶ هیئت‌علمی، ۲۱ رشته ارشد، ۹ رشته دکتری، ۱۵ رشته کاردانی، ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجویی غیر بومی و ۵ هزار و ۵۰۰ دانشجویی بومی است.

فرماندار خمین تصریح کرد: اداره این تعداد دانشجوی غیربومی کار آسانی نیست و در واقع امنیت و آسایش شهر این فضا را ایجاد کرده است و در دانشگاه‌ها گفت‌وگو  و کرسی‌های آزاداندیشی وجود دارد همچنین این شهرستان در زمینه آموزش پرورش رتبه نخست استان در زمینه یک شیفته بودن مدارس را کسب کرده است.

ساداتی با اشاره به فعالیت‌های کشاورزی این شهرستان گفت: ۷۲ هزار هکتار از زمین‌های این شهرستان زیرکشت محصولات کشاورزی قرار دارد، ۶۰ درصد آبی و ۵۰ درصد دیم که ۸۵۰۰ هکتار آن مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار است.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هکتار آن زیرکشت گل بوده و سالانه ۳۰ هزار شاخه بریده گل از باغات آن برداشت می‌شود، در زمینه برداشت گندم ۳۵ هزار تن در سطح شهرستان خریداری شده وپیش‌بینی می‌شود ۱۶ هزار تن جو از کشاورزان خریداری شود، همچنین ۳۰درصد زمین‌های خمین به سبب خشکسالی زیرکشت قرار محصولات نگرفتند.

فرماندار خمین بیان داشت: در این شهرستان ۳۵ هزار راس دام، ۱۳۰ واحد مرغداری گوشتی وجود دارد و ۱۹۰ تن عسل در خمین تولید می‌شود، همچنین در تولید شیرخام، مرغ، عسل رتبه نخست را در استان کسب کرده است.

ساداتی با اشاره به فعالیت‌های صنعتی این شهرستان گفت: در زمینه صنعت و عمران تمام تلاش و سعی ما بر پایین آوردن قیمت زمین و فراهم کردن زمینه برای پذیرش سرمایه گذاران بوده، در شهرک صنعتی قیمت زمین در شهرک از ۵۷۰ هزار ریال به ۱۲۰ هزار ریال کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: در  شهرک صنعتی شهید سعیدی قیمت زمین به ۶۰ هزار ریال هم رسیده است و در واقع زیرساخت‌های صنعتی شهر برای سرمایه‌گذاری محیا شده است.

فرماندار خمین با اشاره به اینکه این شهرستان در شاهراه اصلی قرار دارد افزود: قرار گرفتن خمین در شاهراه اصلی و قرار گرفتن در جدول شهرهای کم توسعه، امتیازی است که می‌توان از آن در راستای گسترش و پیشرفت آن کمک کرد.

ساداتی خاطرنشان کرد: به این شهرستان ۴۰ میلیارد ریال بودجه منطقه محروم اختصاص داده شده است که در ۵۹ روستا طرح‌های عمرانی اجرا شده و در زمینه صنعت واحدهای صنعتی کمک شایانی به بیکاری می‌کنند و باید تمام تلاشمان به این قسمت معطوف شود، ما انتظار داریم با درایت محیط‌زیست و صرف نظر از شکایت شاکی خصوصی پتروشیمی که هدیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است شروع به کار کند.

وی ادامه داد: شرکت سایپا دارای ۳۰۰ هزار مترمربع زمین، ۱۰ هزار مترمربع سالن تولید و ۱۲ هزار مترمربع دیوارکشی انجام شده است  و این شرکت به منظور تامین آب ۹۰ هزار لیتر در ثانیه از تصفیه‌خانه به خمین و ۱۳ هزار لیتر نیز از دیگر منابع نیازمند آب‌ است.

فرماندار خمین با اشاره به فعالیت‌در بخش‌های گردشگری و تفریحی این شهرستان گفت: خمین در جنوبی‌ترین شهر استان قرار دارد و داری ابنیه تاریخی بیت امام، ۲۶ امامزاده، ۷۰ کبوترخانه، ۷ مورد پل تاریخی, ۶ امارات، ۵ دست کن که ۴ موردکشف شده است  و سنگ نگاره‌ها که در روستای گله زن به نام سنگ نگاره‌ها تغییر نام داده که ۳۵۰۰ میلیون ریال برای دست کن‌ها هزینه شده است.

ساداتی تصریح کرد: این شهرستان دارای ۲۲۰ هزار کیلومتر فاضلاب شهر بوده که ۱۹۰ هزار کیلومتر آن جمع‌آوری شده، ۳۰ هزار کیلومتر باقی مانده که با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به پایان می‌رسد.

وی افزود: دربخش راه نیز احداث باند خمین- اراک در پایان شهریور و نیز ساخت باند خمین- قورچه باشی در دست اقدام است، پیگیری در راستای احداث راه آهن خمین- اراک- میمه و مطالعه باند خمین- الیگودرز را داریم همچنین ساخت و عمران ساخت بیمارستان ۱۳۰ تخته خمین  در دست انجام است.

فرماندار خمین خاطرنشان کرد: از عملکرد عمرانی در حوزه ورزش بسیار ناراضی هستیم و با توجه به اینکه خمین دارای ورزشکارانی با رتبه‌های آسیایی،کشوری و جهانی است ساخت سالن ۱۰۰۰ نفری آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

ساداتی گفت: در زمینه فرهنگی ما دارای ۶۴کانون فرهنگی مساجد، ۴ انجمن هنری، ۳مطبوعه، ۱۰ چاپخانه، ۱۰کانون آگهی، یک مجتمع فرهنگی، ۳ موسسه فرهنگی، ۱۰ موسسه و انجمن قرآنی، ۳خانه عالم، ۱۵۰ هیئت مذهبی، ۳۷۰ مسجد وحسینیه، ۳۴ مکان ورزشی روباز، ۴ هزار و ۴۴۰ ورزشکار، ۵۵ هیئت ورزشی است.

وی عنوان کرد: این شهرستان دارای ۷ کتابخانه عمومی تخصصی، ۵ مرکز پرورشی فکری کودکان است.