شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ / Saturday, 23 July, 2016

2016-07-23
68 بازدید

گفتگوی خواندنی آرمان با شهرام جزایری  الان چه قدر سرمایه دارید؟ الان مفلس فی امان‌ا… هستم. فعلا از دوستانم کمک می‌گیرم. مشاوره‌هایی به برخی می‌دهم و مقدار محدودی درآمد دارم. برخی پیش من می‌آیند و درخواست مشاوره برای سرمایه‌گذاری دارند و من هم نظر می‌دهم.  همه هم به سود رسیده‌اند؟ خیر. بعضی با من مشورت […]

گفتگوی خواندنی آرمان با شهرام جزایری

 الان چه قدر سرمایه دارید؟
الان مفلس فی امان‌ا… هستم. فعلا از دوستانم کمک می‌گیرم. مشاوره‌هایی به برخی می‌دهم و مقدار محدودی درآمد دارم. برخی پیش من می‌آیند و درخواست مشاوره برای سرمایه‌گذاری دارند و من هم نظر می‌دهم.
 همه هم به سود رسیده‌اند؟
خیر. بعضی با من مشورت داشتند اما نظر من را اجرایی نکرده‌اند و کار خودشان را انجام دادند. بعضا هم متضرر شدند اما من در بخش خصوصی شرکت‌داری، به درجه‌ای رسیده‌ام که نظراتم برای یک بنگاه، درصورت اجرا زیان به بار نیاورد.
 در افغانستان کار اقتصادی می‌کردید؟
نمایشگاه فروش کالا داشتیم. در آفریقا هم ۵۰ نمایشگاه برگزار کردم که خاطراتش را اگر بگویم شاخ درمی‌آورید. خیلی سخت بود. کالا می‌فروختیم و معطل می‌ماندیم که چگونه دلارها را به کشور ایران منتقل کنیم.
 چرا گفتید با ۱۰۰ میلیون تومان نمی‌شود کاری کرد؟ آیا کسانی که ۱۰۰ میلیون ندارند نمی‌توانند خوشبخت باشند یا الکی خوش هستند؟
باید ببینید خوشی را در چه چیزی تعریف می‌کنید. آدم با یک زندگی ساده می‌تواند بیشترین لذت را ببرد. افراد زیادی را می‌شناسم که با صدها میلیارد تومان سرمایه، خوش نیستند و زندگی خوبی ندارند. اما اینکه فکر کنید کسی که از پول و امکانات خوشش نمی‌آید اغراق است، اکثریت افراد امکانات را دوست دارند اما باید ببینید چگونه به دست می‌آید و چگونه هزینه می‌شود…

۶۵۶۵۸fde

تصویر صفحه اول روزنامه‌ها