بهمن اورانی – چرا مدیران فاسد از رسانه ها عصبانی اند؟

2016-07-21
50 بازدید

پنجمین شماره از دور جدید خبررسان با رویکرد ” دروغ ، آغازی بر پدیده ی خیانت ” روی پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار گرفته است . بهمن اورانی سردبیر هفته نامه ی خبررسان شهرستان در سرمقاله ی این شماره با اطمینان خاطر گفته است : خبررسان با اعتقاد راسخ به رسالت رسانه ای خود بدون کم […]

پنجمین شماره از دور جدید خبررسان با رویکرد ” دروغ ، آغازی بر پدیده ی خیانت ” روی پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار گرفته است . بهمن اورانی سردبیر هفته نامه ی خبررسان شهرستان در سرمقاله ی این شماره با اطمینان خاطر گفته است : خبررسان با اعتقاد راسخ به رسالت رسانه ای خود بدون کم ترین اغماض، رفتارهای هنجار شکن شرکت ها، تعاونی ها، موسسات، دستگاه ها و مدیران شهرستان که با اموال عمومی سروکار دارند را رصد خواهد کرد، باشد که از ما عصبانی باشند و از این عصبانیت بمیرند …! با هم سرمقاله ی ” چرا فاسدان از رسانه ها عصبانی اند ” را می خوانیم :

IMG_1116

سر دبیر : چرا مدیران فاسد از رسانه ها عصبانی اند؟

از معدود جملات زیبا این است که: وقتی حرف راست می زنید فقط انسان هایی از دست تان عصبانی می شوند که تمام زندگیشان بر دروغ استوار است.
شاید گزاف نباشد اگر بگوییم یکی از محرومیت های کشور عزیزمان در دو دهه ی گذشته که هیچ ربطی هم به تحریم های اقتصادی دشمنان ما ندارد، فقر مدیریت پاک، شایسته و کارآمد بوده است.
اینکه چرا و چگونه فساد اقتصادی دامن بسیاری از افراد و بویژه سطوح مدیریتی ما را در بر گرفته، ویژه مبحث جداگانه ای است که دریکی از شمارهای آتی به آن خواهیم پرداخت.
اما در اینجا توجه دستگاه های نظارتی، قضایی و قانونگذاری را به این پدیده عجیب جلب می کنیم که اگر تا سال ها قبل متخلفین اقتصادی در مقابل مردم شرمسار و سرافکنده بودند، اکنون با ژست حق به جانب، طلبکارانه و کمی هم با چاشنی اپوزیسیون و مخالف سیاست های دولتی با مالباختگان و مردم روبرو می شوند!
تردیدی نیست که یکی از اساسی ترین ارکان مبارزه با مفاسد اقتصادی نهادهای غیر دولتی می باشند. نهادهای غیر دولتی بواسطه استقلال و عدم وابستگی جناحی و دولتی همواره در افشای مفسدین اقتصادی پیشگام بوده اند. بنابه اذعان بسیاری از کارشناسان اجتماعی در صدر فعالان نهادهای مدنی و غیر دولتی رسانه ها و خبرنگاران قرار دارند، بنابه شواهد موجود رسانه های پاک برای پیگیری جرایم اقتصادی، به رغم ابتلا به مشکلات عدیده هرگز دریغ نکرده اند.
یادمان باشد فساد اداری، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و اختلاس تا زمانی که در پستوی امن مفسدین رخ می دهد، چه با اطلاع یا بدون اطلاع مقامات ارشد دولتی، چندان حساسیت و شعار مبارزه با فساد را بوجود نمی آورد. کما اینکه فیش های حقوقی چند ده میلیونی این جنس مدیران تا وقتی که رسانه ای نشد هرگز پای عدالت حقوقی کارکنان دولت مطرح نبود!
حمایت مقامات قضایی و در راس آن مدعی العموم از رسانه های پاک می تواند نسبت به شفاف سازی عملکرد دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی موثر بوده و بسترهای حذف فرصت طلبان و رانت خواران بی رحم را فراهم سازد.
از سوی دیگر تردید نداشته باشیم که هیچ مفسدی تمایل ندارد رسانه ها همچون دوربین مخفی، حتی در خلوت شان ناظر بر اعمالشان باشند. آنان عصبانی شده و اخیرا دست به شکایت می شوند!
خبررسان با اعتقاد راسخ به رسالت رسانه ای خود بدون کم ترین اغماض، رفتارهای هنجار شکن شرکت ها، تعاونی ها، موسسات، دستگاه ها و مدیران شهرستان که با اموال عمومی سروکار دارند را رصد خواهد کرد، باشد که از ما عصبانی باشند و از این عصبانیت بمیرند …!