لاریجانی گفت باهنر اگر بیکار باشد توطئه می کند

2016-07-17
89 بازدید

  باهنر: لاریجانی مستجاب الدعوه است تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۵ «مهندس محمدرضا باهنر» یا همان مرد لابی‌های مجلس ‌ثبت‌نام نکردنش برای انتخابات مجلس دهم را یک سوزنبانی برای تغییر مسیر قطار سیاستش می‌داند.به گزارش خبرآنلاین، او در میان صحبت‌هایش گریزی به خاطرات حضورش در مجلس‌های گذشته زد. از نظر باهنر […]

 farhangnews_174839-504966-1453565031
باهنر: لاریجانی مستجاب الدعوه است
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۵
«مهندس محمدرضا باهنر» یا همان مرد لابی‌های مجلس ‌ثبت‌نام نکردنش برای انتخابات مجلس دهم را یک سوزنبانی برای تغییر مسیر قطار سیاستش می‌داند.به گزارش خبرآنلاین، او در میان صحبت‌هایش گریزی به خاطرات حضورش در مجلس‌های گذشته زد. از نظر باهنر افرادی که از کار حزبی فرار می‌کنند همان کسانی هستند که رأی‌آوریشان را منوط به کارهای پوپولیستی می‌دانند.

گفتگو با مرد لابی‌های مجلس با مزاح و شوخی شروع شد. او که زمانی به دست راست علی لاریجانی در مجلس معروف بود وقتی صحبت به لاریجانی می‌رسد می‌گوید «آقای لاریجانی مستجاب الدعوه هستند». او در جواب ‌‌این سوال که «آیا دعایشان برای شما هم گیرا بوده است؟» با طنازی خاص خودش ماجرای روز بعد از ثبت نام مجلس دهم و شاکی شدن لاریجانی از مشورت نکردنش در این موضوع را روایت کرد و گفت: «لاریجانی مستجاب الدعوه است اما برای رأی نیاوردن من دعا نکرده بود، شاید دعا کرد که ثبت نام نکنم». مشروح گفت‌وگوی محمدرضا باهنر با خبرآنلاین را ‌ بخوانید:

‌آقای مهندس! آقای تاجگردون خاطره‌ای از آقای لاریجانی در مورد شما تعریف کرده و گفته بودند که رئیس مجلس گفته است «اگر باهنر بیکار بماند، توطئه می‌کند.»، الان شما در حال توطئه خاصی هستید؟

(خنده)والا!‌، نمی‌دانم آقای تاجگردون اصل خبر را هم چقدر دقیق گفته است. چون من نشینده بودم. در هر صورت آقای لاریجانی تا آن زمان که با هم برخورد داشتیم و حتی الان به من محبت دارد. حتی در مورد ثبت نام نکردنم هم شاکی شدند.چون بنده یک بار دیگر هم قرار بود ثبت نام نکنم اما ۶ ماه قبل از ثبت نام‌ها موضوع را «لو» دادم.

برای مجلس هفتم بود؟

بله. مجلس هفتم بود و می‌خواستم برای مجلس هشتم ثبت نام کنم. آن زمان مصاحبه کردم و گفتم که نمی‌خواهم ثبت نام کنم، خیلی هم ایستادگی کردم ولی در نهایت وادار به ثبت نام شدم. اما این بار چون تجربه داشتم کاملا محرمانه برخورد کردم. در حدی که به فرزندان خودم هم نگفتم. دختر کوچک من می‌گفت: «بابا من دوست دارم بابایی داشته باشم که نماینده نباشد، باید چه کار کنم؟»(خنده)

۵ ماه مانده بود به ثبت نام،‌ به دخترم گفتم که بابا! انگار دعایت دارد،مستجاب می‌شود. جلوتر رفتیم و دو هفته مانده بود به ثبت نام، ترسیدم، نکند دخترم برود به خواهرهایش این موضوع را بگوید و از این طریق داستان ما فاش شود. به همین دلیل رفتم به این دختر کوچکم هم گفتم که«نه.مثل اینکه دعایت مستجاب نشد. احتمالا من باید بروم ثبت نام کنم.» دخترم خیلی ناراحت شد اما برای اینکه خبر لو نرود،مجبور شدم این کار را انجام بدهم.خلاصه اینکه آقای لاریجانی خیلی محبت داشتند. البته همه روسای مجلس اینگونه بودند. در هر صورت بنده در سایه سه رئیس مجلس کار کرده‌ام.

خب دلیل اصلی شما چه بود؟

و اما دلیل اصلی من. هر کسی از من می‌پرسد چرا ثبت نام نکردید؟هم شوخی و هم جدی می‌گویم که شما ۲۸ سال راهی را برو، اگر حوصله کردی که در سال بیست و نهم هم این راه را بروی، به من توصیه کن.در واقع این اقدام بنده یک سوزن بانی برای تغییر ریل بود، وگرنه ما قاعدتا بازنشستگی نداریم. ما امید داریم تا زمان حیات، انشاءالله از پیگیری و تلاش برای اصول و اهداف نظام غفلت نکنیم و حس بازنشستگی نداشته باشیم. اما اینکه حتما این خدمت باید در مجلس باشد، قاعدتا اینگونه نیست. به این دلیل بنده ثبت‌نام نکردم و انشاءالله کارهای دیگر انجام می‌دهم. اما آن نقل خاطره آقای تاجگردون از آقای لاریجانی، طنزگونه بوده است.

آن حرف شوخی بود اما ما جدی می‌خواهیم از شما بپرسیم که چه می‎کنید؟

بله.این درست است، اما حرف‌های آقای تاجگردون احساس می‌کنم که جملات به گونه خاصی مطرح شده است. حتی اگر اصلش هم در واقعیت گفته شده باشد، حالت شوخی و طنز داشته است.

‌حالا الان چه می‌کنید؟

الان من یک مقدار کارهای گذشته‌ام شامل بعضی پیگیری‌ها و قرارها را جمع و جور می‌کنم. ولی بیشتر تلاشم این است که دنبال کارهای تشکیلات سیاسی باشم، در واقع دنبال جمع کردن و منسجم کردن نیروهای اصولگرا هستم.